STILL

Den jäkeln som klagar och säger att 'åh jag jobbar så mycket, måndag till fredag 08.00-17.00, jag har ju ingen tid för mina intressen blaha' tänker jag slå HÅRT! Det är inte så att jag klagar på att vi jobbar mycket, detta är tyskland och häst, men prova stiga upp måndag till torsdag 06.00 plus att sedan snabbt byta om direkt efter jobbet runt 19.15 för att sedan gå raka vägen för att vara barnvakt till mitt i natten och avsluta fredagen med att infinna sig i stallet 04.00 för att knoppa hästar och göra iordning saker för tävling och jobba till sju på kvällen. Då kan får man känna sig lite trött. Plus att jag jobbar helgen, jäklar vad jag ska NJUTA av min lediga eftermiddag. Men mitt i all drama och svett så har jag varje söndag en ljuspunkt i tillvaron och hon heter Janina! Mina fina tyska!
Ska jag lägga till att vi nattcheckar ett sto som ska föla inom snar framtid också? Men samtidigt undrar jag varför jag inte faller ner död i denna minut, just nu sprutar energin även om den inte ens borde infinna sig. Mysko.

Kommentarer
Postat av: Anna

Glöm inte bort att du har den lyckligaste stunden i ditt liv just nu... don´t forget. Du vet, i have been there, done that. ; )

2011-05-21 @ 20:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0