SHOOTY

Shooting Star, min svarta lilla treåring som snart ska vara inriden och fit for the world borde ha ett namnbyte. Han är söt och rar när han inte försöker äta upp dig, eftersom människor smakar ju så gudomligt gott. Men nu för tiden är han väldigt snäll och leda, inte att han försöker ge någon en high five i huvudet eller ryggen med hoven. I longiercirkeln är han som ett lamm med sina bockturer men lyssnar oftas direkt på ens stämma. Det är han faktiskt bra på även om det kan vara mycket mer intressant att rikta sin koncentration 300 meter längre bort. Pigg var han idag efter ha fått ha en spontanvila efter ha skadat hornhinnan i boxen. Vi travade på, han bockade lite smått. Plötsligt så började de farliga vattenspridarna vid sidan om ridbanan och ack han pissade på sig. Samtidigt med detta kaos kom chefen med sin golfbil och hundarna och min lilla shooty gjorde rodeo karriär. 'Knip med knänen, i helvete att du ska få av mig' var min tanke, men ack han är så fruktansvärt söt för även om han drar sin rodeo är han en helt fantastisk häst att rida! Trots rodeo så blir det massor med klapp och beröm. Jag gillar min shooty! Chefen undrade även om jag kanske skulle byta inrikting till rodeo istället. Så egentligen borde shooty få namnet Rodeo Star - passar väl utmärkt när han senare ska på dressyrbanan?! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0