DIGI



När jag trallar omkring här på gården i de femton plus grader vi har dagligen just nu känns allt en snutta lättare även om jag typ fryser när resten svettas. Logiken i det kommer jag inte gå in på men jag nämner iallafall LUFTFUKTIGHETEN! Förra veckan var ridhusväggar, fönster, golv, ja allt var fuktigt man riktigt såg vattendropparna - helt vansinnigt! Dock jag erkänner, denna 'värme' vi har nu är förvirrande även för tyskland och DOCK har de lovat att det ska bli kallare igen. Här finner du en som inte hoppar av glädje!

Annars fick jag idag ett nytt projekt som skall ridas in och han är en BEST, han är så grymt stor o hur mysig som helst! Borsta på honom idag och hittade ett super kli-ställe, hästen började panik-njut-bita i luften och sedan vevade bakbenet igång som en hund. Har nog än så länge inte sett en häst njuta så mycket att de börjar röra på bakbenet på det där sättet - hur gulligt som helst!
För övrigt heter han Digeridoo 'Digi' och är helsvart (okej, lite vitt på benen), stor (klumpig?) o ståtlig! Dock syns inte det på bilden, han var som lite småtrött när jag kom och invaderade stallet vid nio ikväll. Wahajama's nattcheckningar startar nu, wiihoooo....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0