överväger språkkunskaper.

Hon snarkar dock, minus poäng på sittabarnvakts listan liksom. Annars somnade hon realtivt snabbt idag, hon hade vi spenderat hela dagen med hennes kompis. Score! Ska strax ut med hundarna på en sista runda för att sedan göra natt för dem med. Sedan kanske jag slår igång en film och myser med den. Som sagt skola imorgon och lite vaken måste man väl vara. I år slås alla beridarläringar tillsammans, sista året. Fatta ett år kvar och sedan kommer helvetesveckorna med slutprovet. Snacka om jag redan nu känner att flygbiljett enkel väg till Sverige är tänkbart, jag är ju kass! Och klarar jag inte slutprovet ska jag skämmas i ett hörn i Sverige däremot om jag klarar det ska jag ge allt för att fortsätta mig strävan att bli bäst på häst! Nej, fasiken nog ska jag klara det annars är jag inte med. Skulle dock behöva sätta upp en stuideplan för mig själv så jag faktiskt tar mig i kragen och pluggar kontinueligt och lär mig MER tyska. Jag vill att min tyska ska vara prickfri men ack det är ett rätt mysigt svårt språk  - speciellt med alla scheisse ljud som gör att tungan slår blåknut. Svenska är helt fantastiskt! Dock älskar jag att tyskan har femhundra miljoner ord att uttrycka sig bättre på än vad svenskan och engelskan tillsammans har. Det ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0