Det smakar smaskens!

Idag hade min chef den briljanta idén om att vi skulle rida ungdjuren tillsammans, jag kände endorfinet flödade eftersom jag vet vilken glädje min lilla Shooty har när han får syn på andra hästar. Så upp på hästen och iväg, kände hur bomben tickade under mig. Travade runt lite, exploderade lite, travde lite mera och sedan kom hans idé om att 'idag ska Elli smaka sand' och iväg for vi på bockserie och misstaget som gjorde mig så sur är att jag för en sekund hamnade lite i framvikt och i nästa minut var jag på backen och Shooty sparang omkring lycklig som bara den och gjorde klockrena byten som min chef sa. Jag var mest förbannad på mig själv. Upp på hästen igen och nu var han faktiskt jätte fin att rida, han fick väl ur sina spänningar geno, att ha av mig. Så dagen har bestått av härlig skallebank, nacksmärta och snyggt blåmärke. Och sedan iväg på mina andra ungdjur som skötte sig utmärkt, jag är så stolt över mina små djur.
Bra, händelseful dag med undervisning från min klockrena chef Hr rath!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0