HORSERIDE

Under skoldagen har vi fått hålla referat, jag hade det fina ämnet hölagring och jag var rätt duktig med min powerpoint presentation, all in german. Sedan hade vår kära Frau Dr. Wagner med sig hö som legat i vattet och ett stetoskop där vi (JAG) ville se dessa heutierschen som hade party. Men partyt var dött och alla festmedlemmar hade lämnat hinken. Jag som ville gå på fest. Sedan disskuterade vi Totilas med Frau Z, denna kvinna alltså. Tror inte vi haft en vettig lektion med henne sedan månader, rätt tragiskt på ett sätt.

MEN det var ju inte alls det jag ville berätta om.
När vi kommer till gården står i vanlig ordning wüsti på mig vilket innebär att han ska longeras och gullas med. TODAY hade AKL gett anvisningarna om att jag, lilla skitungen, skulle longera fram han lite och sedan rida runt på han själv! Utan att hon är där och ger undervisning. För er kanske det är svårt att förstå hur stort det är för mig, wüsti är inte vilken häst som helst han är min drömhäst som är het som kokande vatten. Och han är sååå fin och skötte sig så bra! Och NEJ jag kommer inte sluta tjata om wüsti, det är inte vilken häst som helst helt enkelt. Motivationen är hög att bli bäst på häst!
Sedan slog jag numret till gamla chefen Johan också, behövde nog lite pepp för mellanprovet och multitalngen kan ge sånt! Lite mellan himmel och jord samtalades om. Fasiken, Hofgut tiden var så sjukt bra! Usch vad vi hade skoj!!! team sweden, nothing can beat that!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0