Syskonkärlekens makt




Här förra månaden vände världen på sig
Solen hittade ett perfekt gömställe bakom molnen
Allt blev plötsligt


mörkt
svart
och kallt


Famlandes i mörket söker jag dig
du som är precis som jag

sammansvetsad i samma slutna cirkel


Likt ett hårt piskrapp
helt utan förvarning
och obegripligt smärtsamt

lämnade du oss


Syskonband kan ingen bryta
inte ens det skrämmande slutet


Så snälla, håll mig
Håll mig hårt
och fyll varje sekund med kärlek


Jag behöver det
när verkligheten knackar mig på axeln.



---


Massor med tankar till familjen Henriksson.
Detta är skrivet med Emelie som 'jag' ur mitt perspektiv.
Och är baserat på Emelies bror, Matthias Ylitalo, som hastigt gick bort.
Smärtan som Emelie och hennes syster, mor och far känner är nog obeskrivbar.
Glädjs åt all tid nu fick med honom och ta hand om varandra.



Och därmed vill jag påminna min kära storebror Simon, jag är glad att jag ännu har dig ...
EC 20100903 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0