Hon fattade galoppen!

Meine kleine växer återigen, snart ser jag ut som en pygme på henne. Men åter till dagens händelse.

Vi galopperade idag. Great news eftersom vi inte alls har gjort det femfundrasextielva gånger förr men iallafall. Vi skulle öka lite i galoppen på den öppna sidan av volten.
Hjälpmedel: peta med spöet på stjärten.
Meine kleine's reaktion: bakben långt in under och extrem schwung. Alltså ingen ökning kom utan endast mer bakben vilket sedan ledde till att hon visade sin sida 'jag är en dam' och sköt en gång. Problemet för meine kleine var dock att hon inte riktigt fick med sina framben när hon kickade ut med bakbenen vilket ledde till att meine kleine snubblade. Tyvärr är hon inte det smidigaste men hon klarade denna situation förvåningsvärt bra. Några snubbelsteg, bet sig själv i läppen, lätt tappad balans, nära marken med framknän och huvud och sedan fortsatt galopp. Duktig häst!
Ellis förlopp: knack knack knack. Kändes bokstavligen som att min nacke gick av men jag lever dock med underbar skallebank. Hjälpmedel för fortsatt realtivt välmående kväll: Traumeel och Tensolvet. Hästläkemedel is the shit! Sedan var meine kleine superhäst plus att hon typ skrittade normalt idag! Nästan så man måste ta fram champangen!

Och sedan vad min fantastiska nacke säger imorgon tänkte jag ignorera. Imorgon ska det galoppas mera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0