Hög hastighet

MAX POWER!

Det är iallafall känslan mitt liv givet mig nu. Jag står i mitten, sneglar när allt går i raketfart omkring. Jag höjer handen för att uttrycka mig men lika fort sänker jag den. Oavsett hur jag gör spränger känslan av att ändå inte riktigt ha makt över situationen större. Jag är förbannad, frusterad, förvirrad. Men verkligheten är ibland så att man måste se var vägen leder, ibland är det en igenvuxen stig, ibland en vältraffikerad motorväg. Även om man vill ha kontroll så kan man inte alltid ha det, livet måste få spela med sina pjäser.

Jag är en av schackpjäserna, drottningen är min önskepjäs men jag är blott en springare. 
Svart på vitt, vitt på svart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0