Duracell-Riwa

Idag popplade jag runt på min lilla Duracell som gjort framsteg under sommarlovet. Longerad tre dagar och idag uppsutten på lina, skritt trav, galopp. Hon är sjukt rolig, bröt nästan ihop av skratt när vi fattade galopp, Duracell är MAX 150 cm i manke efter Rohdiamant så hon borde egentligen vara lite större men iallafall hon är rätt liten men energin never ends. Men hon gick i så när som på stadig form i skritt o trav, galopp var bra i hö varv men vänster var ju lite svårare att balansera sig i så var halsen lite där som hjälpte henne bäst. Nu tränas det stenhårt inför aktionen, hon är ju hyperkänslig också, glömde jag säga det? Skulle träna skritt halt övergångar, hon blir lite stressad av det jobbet. Hon börjades kännas 'tom' fram och då vet jag sedan tidigare då är det nära till att hon reser sig. Sa till Caro 'she is so f**king short when she is going up' och tre sekunde senare så reser hon síg rakt upp och jag kramar halsen (dock är ju typ mitt huvud jämns med hennes för att hon är så liten...) sedan travar hon på som att ingenting hänt. Hon är så sjukt tuff, men även en liten drama queen de sekunder hon känner för det. Speciellt när hon ska in i spolspiltan i stuteriet, där är hon VERKLIGEN the big Drama Queen ;)

Tjingeling !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0