PAPPAS DAG!

Och tänkte skriva en rad om min kära far eftersom det är hans dag idag, farsdag enligt Sverige!

Alltså denna person sätter oftas respekt i vem som helst utan att ens tagit stämma, inte så att man retar upp honom för ro skull och om man mot all förmodan lyckas göra han väldigt arg så springer man för livet (been there, done that o jäkla vad jag sprang. Han hann inte ifatt mig (puuuuust), kan bero på att han sparkade foten i dörren o fick typ en spricka i tån och var sedan förbannad över det, höhö.) även om han aldrig skulle göra en illa så vill man aldrig råka ut för hans korsförhör, lätt skulle han kunna bryta ner G. Bush när han var i makten i staterna, bara ifråga sätta hans motiv o Bush skulle skaka i knäna.

En av de bästa sakerna med min pappa är när han ska berätta skämt, ingen förstår skämtet men man sitter likt förbannat och asgarvar med honom så man nästan kissar-på-sig eftersom HAN skrattar ÅT skämtet hejdlöst själv INNAN han ens berättat det (antagligen är väl skämtet så roligt i huvudet så han bryter ihop själv innan han kommer till skott att berätta för åhörarna) Han ska alltid, slår aldrig fel, skapa disskutioner alltifrån hur snön faller till kontruktionen eiffeltornet, han är omtänksam på så sätt att han har TV:n så högt så alla i byn utan TV också kan få höra nyheter o dylikt, hans sett att leka med hundarna är att springa som en jubel idiot hoppa upp på soffan bord stolar ect för att sedan dö av utmattning - hundarna skriker av glädje och pappa hoppar omkring som ett barn, när pappa var chafför för tävling visste han aldrig hur man kom till det olika tävlingsplatserna hans kommentar var 'jag bara kör' även om han vanligtvist har ett klockers lokalsinnen, möter du honom på vägen med bil kommer han förmodligen inte hälsa tillbaka eftersom han antingen gnager på fingrarna eller ser allmänt drömmande ut (även om du håller på vinkar handen av dig, blinkar med helljus OCH tutar så är det noll reaktion) pappa kan prata sig ut böter och den historien är fullständigt underbar, pappa kan få dig att inse verklighet och kan även övertyga dig om att blomman är blå fast den är lila, pappa (o mamma) har ställt upp oerhört för mig under mitt liv, pappa kan göra 'blivande pojkvänner' jätte nervösa (var inte sååå poppis när man var 15...) pappa är underbar på väldigt många sätt, vill man dra ett partytrick kan man typ bjuda in pappa han kan nämligen underhålla alla. Pappa är sällan arg, kan nog räkna på två händer hur många gånger jag sett honom förbannad, han är oftas skämtsam och även irriterande, allvarlig, seriös o bäst. Pappa har även en passion för sovmorgon och äter alltid fil och flingor till frukost.

Pappa är även envis som en jäkla åsna om inte värre, finns inte styrkan finns viljan - där är jag samma skrot o korn som honom, jag kan dra ett exempel när min kära bror idiottränade på gym och utmanade pappa på armhävning-tävling femhundratusenmiljader armhävningar senare (både med två händer och med en) stod pappa som vinnare den dagen, dagarna efteråt hade pappa lätt träningsvärk, pappa är liksom seg på gott o ont, har Pappa en åsikt eller likande tar han alltid upp det öga mot öga vilken gör att numret 112 kan kännas nödvändigt vid eventuellt hjärtstillestånd, Pappa gillar att skrämmas och det är mer än en gång jag har gallskrikit men Pappa är min förebild ändå, Jag vill bli som pappa när jag blir stor för pappas åsikt väger tungt och gör oftas en skillnad.





Så Grattis Pappa, stor kram skickas från tyskland!
u rock big times!

Och hade kunat skriva en roman om honom men kortade ner det till detta, enjoy! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0