Lustigt på schafhof

Allas vår Herr Helmke gjorde sitt 'vecko'besök och gav hästarna pedikyr (alltså hovslagaren). Idag var han fliitig, ny häst och allt och han gjorde det under två timmar! Jag ber om stående applåder! Vanligtvist händer det inte, normalt tar en ny häst (eftersom han kollar minst tre minuter på varje partikel på hoven samt allt annat) minst tre timmar så kors i taket för idag! Iallafall Helmke hade sin vanliga kafferast efter första hästen, han kommer in istallet sådär lummande, flängande Helmke-style och tar ton, lätt irriterat och liksom påhoppande:
- WO IST ELLI ?!!  (Var är Elli)
Sandrine står förvirrat i stallgången tyst. Med hovkratsen i högsta hugg i wüsti's box ropar jag lättsamt tillbaka 'ich bin hier!' Helmke ser nöjd ut och traskar mot mig, just vid boxdörren tittar han höger-vänster-höger och sedan slänger han fram en kit-cat (chockladkaka) till mig. Tre sekunder senare kommer han med en till, detta tagit från köket där han hämtat kaffe. Haha. Syns det så väl att jag är lätt beroende av godis? Jag tackar endast och tar emot, inte direkt så att jag säger NEJ till godis. Never happends.

Sedan har jag fixat supernajsiga tider med den andra hovslagaren för alla ungdjuren. Dock pratar Jaide ibland så fort o sluddrigt så man får hjärnloppor men ack, tyska sa ingen är enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0