Jag bara gliiiiiiider, mina hästar sätter mig på moln



Det har liksom varit en bra dag idag.
Pudding var jätteduktig när vi tränat avdelningsriding (den yngsta i startfältet, 3år riden över sommaren) när vi gjorde lite mer avancerat, iallafall för honom. Detta var 'volt mmarch' och var för sig ska göra en tiometersvolt - han var en sån stjärna min pudding! Sedan att han var RÄTT fräsch och bralla lite då och då är bara att ta emot, han är ju ung o glad! :)

Sedan min fina Cantelli - puss på dig! Red för Peilike och sedan från en sekund från en annan, från travasale och galoppwecheln till att träna galopppiruetter med matthias. Och vilken känsla! Har aldrig någonsin upplevt att en häst verkligen väntat på varje signal från ryttaren och så samlat och koncentrerat o åhhhhhh, det var så otroligt! Är jag sååå glad att jag får rida en sån bra utbildad häst! Ska träna för MR igen på lördag, jag längtar!

Sedan fick jag även prova på en av Daniels fyraåringar Dark Ocean (Herr Rath bestämde det helt från den fria luften, Elli du tar Don Primeron för riding (han säger alltid pappan på hästarna han inte vet namnet på.) ) Vilken orm att rida och hade lätt för mkt energi och bockade omkring och vred huvudet i alla dess riktingar. Men en väldigt trevlig häst att rida när man fick han lite med koncentrerad. Blev så lycklig när både Herr Rath och MR sa att jag red honom jätte bra! Det finns ännu hopp!!! Han travar himla najs faktiskt. Dock ett jävla AS att leda, skulel lätt kunna hugga huvudet av honom då! Ta det inte ordagrant.

Sedan var Elfe och Dr. jätte duktiga under dagens longering, Elfe hade dock en aningens mycket energi men ack hon är helt underbar. Meine kleine <3 kanske blir så när man bara fått promenera en vecka och är strax fyra år.
Och Wüsti, min man. Han är alltid bäst oavsett om Linsenhoff får jobba sig blå eller ej. Han är helt bedårande att se på! Plus att Junior är på bättringväg är typ superbra! MR red honom idag och jag gissar att Luise rider imorgon :) Men imorgon är det hoppning för min del för wendy, lätt bästa hopptränaren jag någonsin ridit för! Han är så coooool!

Sedan har Sterni märkt Alex 'with love'. Alex fick sig en extra 'vad' på skenbenet. Ser helt sjukt komiskt ut men ack så smärtsamt!



Och detta var nog spotlighsen för idag. De kommer inte ofta men idag var en såndär trevlig 'i love my job' dag. Det händer, sällan men ack det händer!
Plingplong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0