Elli, Batja und die Tierartz Staffel 3

... fortsätter.

Eftersom hennes stackars tass, där hon amputerat en klo pga ett tumör, varit lite svullen och blod o vätska har kommit ur såret ringdes det till djursjukhuset för vidare bedömning. I samma veva skulle svansamputationen också kollas eftersom den svullnat upp o hon har ont vid beröring.
Men det var inte såhär min dag började, vi spolar tillbaka...

Mndagmorgon, motivationen för skola är ALLTID på topp. Tittar sig i spegeln, inser omöjligtfall, traskar till stallet, tjoff tjoff morgontjänst bortgjord, hittar ett klädesplagg som kunde tänkas bäras under skoltid, tar räserbilen till skolan även om vi råkades komma fem minuter försent men det var rödljus ÖVERALLT! Jag ogillar trafikljus nör de visar rött, det är värdekasst! Massa kunskaper går in, andra går ut och vissa går rakt igenom... Fick tillbaka PoWi testet, mördartestet som verkligen kändes som en mardröm men visade sig att inte vara så pjåkigt, Jag skrev en TREA och 30/44 punkter. HURRA! Detta test hade ju trots allt en helsida där man skulle skriva på tyska på fri hand, oj vad min lärare ska ha kliat sig i huvudet men ack hade ändå 5 av 7 på den frågan så klagas gör det inte!
Vi fortsatte dagen, fick teoriresultatet från Dillenburg. Vi fick vetskapen att den sämsta skrev 26 av 100. Jag räckte typ upp handen och visste att det var jag eftersom teori fick jag enbart panik över när jag satt där eftersom det kändes som att jag förstod nada och kunde nada. Men jag fick istället för buande applåder! Jag hade nämligen lyckas med hela 43 poäng! Inte direkt highscore men helt ok med tanke på att jag pluggat typ massa massa ausbildung o det kom en fråga om det...
Skolan över, brummar hemåt och hämtar Batja för veterinär besök. Väntar väntar VÄNTAR på vår tur. Klockan fem blir vi vidare skickade till djursjukhuset för vidare bedömning, så in i bilen gasa dit och även där vänta lite. Resultatet var att Tassen ser ok ut men svansen måste hållas under uppsikt, bandageväxel varje dag och återbesök fredag samt ny antobiotika blir domen. Tjiiihooo vad kul det är att springa till veterinären varje dag...
Gasen hem för att där byta om o sedan spendera kvällen med Marie, just hemkommen nu och känner mig inte alls till ro. Vanligtvist går jag ut i går/springa eller ja vad som helst måndag efter skolan men idag fanns det ingen space till det, min energi poppar.

Och vilket roligt inlägg det här blev då, intresseklubben antecknar!
Så nu sportifys ljuva stämma...

... i get warm by hearing your voice.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0