Dag 6 – Min dag.

Min dag startas tidigt (som alltid) och svinkall. Måttligt mysigt.
Wüsti gick på paddock och jag nästan ångrade mig sekunden efter jag släpp ut honom, det var ju så isande kallt och min lillgubbe fryser ju! inbillar jag mig. Men han överlevde trots kylan.
Mocka ut stallet, sopa, fodra osv osv osv... Frukost.
Började med att longera meine kleine som lugnat ner sig betydligt sedan gårdagen DOCK hade ju ny juldekoration kommit upp och den var LIVSFARLIG. Attans hon reagerade som att femhundra hungriga tigrar attackerade henne, så endast att få henne att passaera där lungt o stillsamt tog sina 15min - efteråt var hon svettig för all stress hon själv åstakommit. Fast det är ju förståligt, hästar kommit ihåg i bilder och nu var bilden helt fuck-up.

Sedan möttes jag av något FAN-TASTISKT när jag skulle rida med Dark Ocean (bild) på rennbahn - det snöade STORA vackra flingor! och det blev vitt på backen!!! LYCKA!! Dark Ocean var förövrigt väldigt go o rar och jag börjar misstänka att han börjar bli vuxen? Nästa på listan var min pudding och han VERKLIGEN älskar fredagsträningen rennbahn. Han är så glad, är faktiskt en av de hästarna som verkligen skiner upp när man börjar skritta mot rennbahn - söthäst! Dock drog han världens luftsprång idag, alla fyra upp i luften PANG för att sedan trava vidare som att ingenting hänt. Han var även väldigt nyficken över snön :)
Cantelli drog världens headshaking igång efter vi travat två varv o det började typ hagla så det blev att ta sig snabbt som ögat in i ridhuset och skritta honom resten. Stackarn har sina hjärnspöken... Min man (wüsti) longerades och jag fick ansvaret att ha hand om hundarna i helg. Familjen är i Stockholm (GLOBEN HORSE SHOW) Matthias tävlar där ihelg med Sterni, GO GERMANY! Sedan stallarbete som vanligt typ. Fick lönespec. också. Det är så roligt att vara lärling!









Sedan haffades jag av min bästa Anna Grunditz på FB och pratade lite med henne, gosh sakna till tusen! Kvällen har spenderas på MTZ där jag inte skulle spendera pengar, tog endast med mig en sedel och inget bankkort för att veta mina begränsingar annars är risken allt för stor att Hejhoppsan där flög besparningarna iväg... Shopoholic... Nu ska det kollas lite på Helmke/Jaide listan o sedan film och förhoppningsvist POFF sömn. Har även varit ut med alla hundarna och fy fasiken anders vad kallt det är! Höjdpunkten med dagen var iallafall de ulliga snöflingorna! love snow.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0