nyckel på vift ...

Veckans höjdpunkt: Lägenhetsnyckeln åkte på eget äventyr och har än inte återvänt.

Klapp på axeln Ellinor! Har sökt överallt men nejdå inte funnen. Min ingång till lägenheten bestod av att vara akrobatisk när jag klättrade genom fönstret in i lägenheten. Sedan var jag ju tvungen att säga det till Hr Rath... Men han tog det med en klackspark?!

E: - Hr Rath, jag har ett problem
Hr Rath: (tittar halvoroligt på mig) Vaddå då?
E: - jag har liksom tappat min nyckel...
Hr Rath: - Till lägenheten? (här flinar han som aldrig förr)
E: - Jaa, alltså den är ju här på schafhof någonstans... Och jag har sökt som en galning.
Hr Rath: - Elli, jag har en box ledig som du kan ta (han skrattar!!!)
E: (slår nästan till honom för att han driver med mig)
Hr Rath: - Elli, det är inga problem, det är ingen general nyckel och det finns en extra på kontoret. Inga problem.

PUST!

Men jag fortsätter leta iallafall även om den är numer märkt "verloren" samt att jag har en ny nyckel. Fattar bara inte varför den ville hoppa ut ur min jackficka, dumt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0