Sista gääääääget

Återgår till tjatet om att jag borde vara en pluggoman men idag händer det lite faktiskt.
Hittade dock massa mer material som jag kanske bör försöka förstå mig på, inte direkt lätt alltid att försöka läsa sig på Daniels kråkfötter. Shit alltså! Grejen är ju inte att han skriver fult utan att e och l kan se likadana ut samt samma sak med p och n och ibland u. Aningen förvirrande, speciellt när man inte vet hur det ska stavas korrekt. Mysigt. Men jag ämpar vidare, jag vill inte skriva en sexa på provet. Jag gillar inte det men med den läraren vi har är risken stor eftersom hon är inte det minste hjälpsam. Hon googlar allt och sedan PRATAR hon vad hon googlar, yes hello Elli fattar ju allt och vet hur det stavas!? Ehmm, kanske inte... Är som bra ibland när de skriver på tavla eller faktiskt kopierar ut pappren så man har det svart på vitt och jag kan få en liten chans att fatta. En plugghäst vill jag vara, en tysktalande plugghäst!



Vad händer annars? Jo Elfe, min lilla klump på 2½, travar jag på linan med. Hon är sjukt duktig även om hon kan pallnita och sedan trava vidare som ingenting. Dock har hon börja ha konstig gång när man tar henne från boxen på morgonen, hon är typ halt, riktigt halt. Men sedan när man promenerat upp till stallet traskar hon som vanligt igen, skumt! Berättade för Hr Rath och han tyckte också det lät konstigt så vi ska ha Dr Nolting att titta på henne, de vill ju veta vars det kommer ifrån eftersom hon är ett STORT hopp för framtiden! Hon skulle bara varit lite äldre till 2012 och ni hade sett henne där, vilken pärla alltså! Och jag är den första som rider på henne, wihooo ;)

Aber ich muss jetzt lernen.


PS. Fick mina böter för fortkörningen idag, men gud var med mig och ingen bild hängde med i brevet. Lycka över det, mindre lycka över summan. Biiiiib biiiib wrooooooom!

Bild: google.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0