Nötskalsdator

Nästan så jag trodde att min datorn självlagat sig men så var icke fallet.
Fallet är detta, jag pratade med en grabb från TOSHIBA och han sa ta ut batteriet, ladda datorn och sedan sätt i batteriet och låt den ytterligare ladda över natten typ. Sagt och gjort. Idag upptäckte jag att batterilampan lyset GRÖÖÖÖÖN! Jag trodde inte det var sant och tackade gudarna men inser nu att visst batteriet är laddat MEN den "urladdar sig" nu ändå trots att jag har i kontakten vilket innebär "hey service" typ.  Ett nytt batteri gick på 1100 kr vilket jag inne är stolt ägare av. Fasiken också. Så nu ligger jag på 88% och datorn har varit på i cirka 15 minuter alltså dags att stänga av den igen. Tänker inte riskera att jag kraschar den helt vilket är en stor möjlighet när man har namnet Ellinor. Men jag är inte bitter... ?

Kommentarer
Postat av: .-.

Kör datorn utan batteri helt och hållet. Ha bara i strömkabeln i datorn och kör:) Då ska de funka fast glöm bara att ej dra ur strömkabeln när datorn är igång :)

2010-03-13 @ 23:30:25
Postat av: Emmeline

Men kan du inte bara ha elkontakten i hela tiden?, alltså du inte behöver köra på batteriet? :o)

2010-03-14 @ 09:11:32
URL: http://www.emmelines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0