hö från ´helskotta ...

Det här med ledig söndag excisterade inte idag. Våran kära chef kom på ideen att vi ska ta in allt hö från alla tre fälten och det är tyvärr inte små fält. Start klockan nio och pågick till sju... Till en början ville han ha mig och Daniel på tralien som ´fångar' upp balarna som skjuts från balmaskinen. Vi skulle sätta dem rakt. Låter enkelt men när balarna kommer i ganska hög kraft hela tiden var det lite svårare. Jag fick åtminstone mer än tre balar i huvudet och har tappat räkningen hur många som träffade resterande av kroppen. En av balarna träffade direkt i nacken och jag hörde knackknackknack i nacken och sedan kom en hejdundrande skallebank. Upptcäkte senare också att mitt öronhänge sagt hejdå efter den smällen. Sedan värme på det och alla vet att hö ger sticksår, och att duscha idag var hemskt! Det gjorde så ont!!!

Och för att inte glömma, det börjde ju blåsa lite grann och en liten vindpuff kom på det över det supergamla trädet (200 år) som står vid kontoret och poff såå låg hela trädet på marken. Tog cirka två sekunder hela händelseförloppet. Nu ska jag planera o organisera lite inför Cannes, snart åker jag och Triviant-UNICEF! Great!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0