när overkligheten pickar dig på axeln

Livet i ett paradisiskt fängelseliknande område. Missförstå mig rätt. Schafhof är underbart men det är ju faktiskt stängel runt hela gården och inte höfthögt stängsel heller. För att komma in så tryck på knappen och prata med personen som svarar och sedan se om du blir insläppt aber när man bor här inne får man lyckan att ha en egen pushything (vilket det så vacker heter mellan mina kollegor och mig) och poff så öppnas gaten. Magi! En eget basuområde har vi också och det är den så kallade 'tävlingsplatsen', där blir det stekhett och noll vind, stek. Imorgon ska vi få äran att hämta in hö till våra fina pferdes, lyckan är enorm runt om gården. En söndag då alla ska jobba, måste vara bra odds för schafhof teamet detta år och sen lägger vi Euro på det samt eventuell Schafhof för UNICEF festival. Hör vi pubilken jubla? Ser vi stallteamet som en smalare variant efter sommaren? Ja, mest troligt. MEN det ska blir fruktansvärt lärorikt med euro, hur många får vara med på den orgainserande gården och faktiskt jobba under detta mästerskap? Visst mycket slit, tidiga mornar samt sena nätter men så mycket lärdom på det så man simmar i kunskapspölen. Jag är här i mitt paradis med otroliga hästar och lärare, egentligen är det overkligt hur jag faktiskt kom hit. Från noll till hundra - med raketfart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0