Muskelberget Elli !?

Ja gud vad duktigt jag har tränat på gymet idag, IGEN! Guldstjärnan lyser starkt efter mitt namn.
Jag är nästan imponerad av mina egna insatser faktiskt men det är väl behövligt om jag hade tänkt ha en rygg som ställer upp resterande av livet.
Fast just nu är det skönt att bara komma iväg från gården och allt vad det innebär. Även om det är efter jobbet. Umgås med människor som inte alls har med ens eget arbete att göra är underbart! Och välbehövligt. Javisst jag tycker om mina kollegor jätte mycket MEN ibland behöver man verkligen få andas ny luft så att säga. Få möta personer som inte komma skall till gården eller har förbindelse till den. Och just nu har badnauheim blivit den punkten, där kan jag släppa allt som har med jobbet att göra och faktiskt prova på hur det är utanför vårat så kallade "paradis". Det är bara så mycket som hänger över mig just nu och när jag inte kan fara ut och idiotspringa så får jag hitta på annat. Och jag tycker inte om att jag måste fara till badnauheim under arbetstid, kunde jag skulle jag fara efter jobbet men då ställer man sig frågan, hur är det möjligt? Det är ju inte så att man har arbetstiderna sju-fem, mån-fre.
Ta inte detta som att jag klagar, men jag skulle absolut inte säga nej till om det hade varit ytterligare tio timmar på ett dygn. Så man kunde ha ett jobb OCH en fritid. Men jag gör det bästa av vad jag har att spela på, social varelse som jag är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0