Klättra - check på livserfarenhetslistan!

Varför har ingen berättat för mig att det är fruktansvärt roligt att klättra?  Varför varför varför ?!

Iallafall som ni kanske förstår provade jag på det igår och usch vilken adrenaline kick jag fick efteråt! Mina händer skakade och jag kunde inte sitta still - onormalt kan tyckas men jag kan inte rå för hur min kropp reagerar när adrenalinet kommer. (Alla som åkt i samma bil som mig när någon kör fort, gärna kurvig väg, kan intyga om att det är rätt lustigt att se mig vid ett sånt tillfälle.) Iallafall nådigt envis man är ändå, för jag har absolut inte styrkan som behövs för att utföra det jag gjorde igår men jag gav mig fasiken på att jag skulle klara det och viiiips så var jag i taket gång på gång på gång. Nådigt nöjd! Så nästa gång ska vi till frankfurt och klättra, sedan ska han försöka lära mig hur jag ska göra när jag står på marken. Jag tror inte att han inser att han sätter livet som insats med att försöka lära mig det. Skulle ju bli lite pinsamt om det skulle bli ett "obbbbssss, jag tappade dig visst... Gör det mycket ont ?" Senariet med tre bryta revben, en handled, hjärnskakning och massa blåmärken uppenbarar sig tydligare. Nä men gud vad säger jag, jag kommer ju vara klockren på marken såklart, that is it!

Eller vad tror ni ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0