Året var 2009,

Jag ska göra något jag aldrig gjort tidigare nämligen gå igenom månad för månad året 2009. För det har hänt en del, både på gott och ont...

Januari: En rockabilly avskedsmiddag anordnar jag i det prakfyllda IOGT huset i Gammelgården, alla var så snygga att jag nästintill blev kär i dem alla. Var så glad att alla ansträngt sig efter temat!
Tre dagar senare gick flyttlasset betående av mig, två smällpacka resväskor mot Tyskland och Hofgut Liederbach. Nu skulle det bli häst på allvar! Dock fick jag inse att jag var tvungen att lämna tillbaka Dagny vilket gjorde ont i hjärtat samt så fick jag lämna Minnie hemma. Hjärtskärande var det allt.

Februari: Jag piafferade, passagerade samt gjorde byten i varje för första gången i mitt liv på Aci, det lyckoruset jag kände då kan icke beskrivas. Team Sweden när det var som bäst, Johan Anna och jag, ack vad roligt vi hade! Åker 250km/h på autobahn med Egga. Anna blir beroende av Greys.

Mars: Johan släpper bomben, han ska sluta på Hofgut men samtidigt släpper han bomben att han fixat nytt jobb åt mig och vi ska till det stallet samma dag för att titta. Lätt nervös. Stallet var Schafhof och jag hade bara fått höra allt "wow" om det hela från Johan och Anna, samt att Herr Rath var hård men riktigt duktig. Johan gjorde förövrigt sin beridarutbildning där. 15 Mars börjar jag jobba där som groom, bätter det än att fara hem liksom. Jag hittar Patrik. Jag blir även 20 år gammal vilket firas med Anna i stillsamhet. Jag och Patrik bakar en magnifik födelsedagstårta till mig. Jag sjunger kareoke för första gången i mitt liv.

April: Både en bra och jobbig månad. Mer behövs inte sägas. Oförglömliga dagar och nätter med Patrik! Underbara fester med både min Herr svensk och Fru svensk aka Patrik o Anna.

Maj: Vi får föl på Schafhof varav ett tvillingföl som ska flaskmatas en gång i timmen, dag som natt. Jag var med om min första fölning. Jag och Patrik hittar på massa bus, vi solar, vi skrattar, vi studsar, vi dansar vi festar! Jag blir sparkad i knäet av monsret Davero så mitt knä ser ut som en vattenmelon samt får ett najisgt ärr, Anna och jag hittar även på massa fasoner, kvällsturer till henne är viktiga!

Juni: Månaden startar riktigt tungt, Patrik lämnar Schafhof...  Jag var faktiskt grymt ledsen. Jag får chockbeskedet om att jag skulle bli Frau Linsenhoffs groom, jag får löneförhöjning. Jag anordnar Svensk midsommar på Schafhof, Anna hjälper mig sjunga till små grodorna och dansar vackert som en vårdag! Matthias gör "midsommarfirandet" oförglömligt med tampongen. Myskvällar med Anna. Mina kollegor frågan vilka droger jag använder för att alltid vara på ett hoppigt studsigt energirikt humör.

Juli: Lugnt en av de bästa partyhelgerna i mitt liv upplevs med Anna! Upplevt äppelvinsfestivalen i Kronberg med Caro och Lilly. Patrik hälsar på Schafhof, Elli dölycklig! Videobloggeriet med Anna fortsätter, det blir bara bättre och bättre! Ack så kul vi har! Roadtripp med Anna, Anna får jobbet och ska flytta lååångt ifrån mig. Hälsade på Johan på hans nya ställe. Lär Anna "HAJ-SÅNGEN". Familjen Linsenhoff/Rath fortsätter att vara på semster. Fuzzy lämnar Schafhof, min unghäst...

Augusti: Matthias fyller 25, jag och Alex köper en svampbob ballong - jag tappar den och den flyger iväg. LYCKAT! Vi köper en ny. Anna har flyttat, jag saknar Anna. Jag hade flyglektioner med fågelungarna i stallet - gratis! Planerar som attans min semester och värsta partyt på backholmen - i onödan, blir tvungen att ändra semetser till september istället. Jag blir stallchef. Jag rider Cantelli för Herr Rath vilket slutade med att jag ska göra min Beridarutbildning på Schafhof - gick bland moln i veckor! Får rida Junior, Wahajama, Welterfolg, Cantelli - jag drömmer. Matthias åker till England för Euopeiska mästerskapen han rider bäst av tyskarna. Moorlands Totilas från Holland ger hästfolket multiorgasmer. Anna fyller år, alldelens för långt borta... Jag anländer till Sverige för semester.

September: Semester i Sverige, rider Dagny, har underbar tid med Ellis i Sthlm, myser med minnie och vänner, familj, den skräckinjagande svarta bilen körs upp för allén, mitt hjärta krossas när farmor ingår i truppen änglar, sjukt tung period i mitt liv, mardröm efter mardröm. Sverige-Tyskland-Sverige, Begravning. Allt är svart, jag är ihålig, jag förstår inte. Mitt hjärta blöder. Min utbildning börjar på riktigt i Tyskland när jag kommer tillbaka, jag får "egna" hästar som skall ridas. Jag håller hundra fokus på jobbet för att slippa verkligheten. Jag är fruktansvärt förvirrad/tanklös. Annabelle slutar på Schafhof.

Oktober: Jag får ett brev av min Anna Grunditz som gör mig oerhört tacksam för hennes vänskap, jag får vetskapen om att jag ska bli den första som sitter på Elfenschau, jag får ansvaret för hovslagare/veterinär/beställningar, Anna klarar sin beridarutbildnings examen!!! Varit på helhärliga fester med Saschiii, blir officielt beridarelev på schafhof, vi mister Taktiks föl, vi firar Moritz som blir 18år, jag är barnvakt, livet fortsätter. Jag flyr sverige tankar.

November: Sjukt dålig månad!!! Förutom att Tropea går super innan allt bli sämst. En disk i min rygg hittar på att förskjuta sig till höger och irritera nerven vilket för att jag har sjukt ont i ryggen och vill helst avlida. Blir stamkund på Sportkliniken Bad Nauheim och Dr Peil. Injektioner, pfysioterapi, arbetsförbud. Ja ni hör ju, MARDRÖM! Sjukskriven för länge, dör inombords, börjar tro att jag är sinnessjuk. Äter tabletter och får förskiktgt börja jobba i slutet av månaden. Här inleds även första skoldagarna... Elfe bryter griffelbenet bak och måste opereras, jag startar REHAB, jag rider Tropea för första gången efter dumryggens påhitt. Gud hatar mig. Witzbold hoppar mig på foten så den är lilablåsvart. Men är nöjd i slutet av månaden när jag får rida en häst/dag.

December: Sjuka saker händer som gör mig glad! Jag lär känna underbara Hannah från Nya Zeeland, Tropea börjar gå riktigt bra, jag börjar rida Cantelli igen, jag pimpar linsenhoff kavajen, jag anordnar svensk julafton för teamet, vi har den officiela julfesten för teamet, vi gör adventskransen i ridhuset, jag fortsätter som stamkund på sportkliniken, jag upplever Frankfurts julmarknad med Hannah, spontanfester, inhandlar julklappar, Patrik kommer till Frankfurt, Anna kommer till Frankfurt = dubbel lycka! Jag groomar Wami för hennes och AKL's sista show tillsammans i Festhalle, Frankfurt Festhalle, Vi har sjukt kul under festhalles lördag kväll/natt, Jag åker hem till sverige, flyg försenade de luxe, julafton hemma, vågar inte gå in i det röda huset på gården, saknar farmor, festar galet med alla vänner! Jag ger mig själv en julklapp - en piercing, Minnie flyttar, hjärtat skriker. Tillbaka till Tyskland. Nyårsfirande! Sascha gör så min skjuts far utan mig för han ville ha mig kvar på festen, lite sömn men grymt kul och så inledde jag det nya året.

Har säkert glömt en massa massa men det här var väl mest i stora drag. Tacksam för alla nya personer jag fått äran att lära känna, tacksam för alla vänner som finns kvar - you rock!
Och nu är det nytt år med nya äventyr, nya förväntningar, nya krafter och livet som vi kände det innan har avslutas. Nu ska jag ta ett första januari bad, adjöken!

Kommentarer
Postat av: Anna

ÅH! Jag blir helt tårögd! Och det blev liksom klart för mig att 2009 var vårt år! Underbart! och såååå många skratt!

2010-01-01 @ 21:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0