Mössen lämnade en julklapp i stallet


Hoppsan kerstin.
Jag hörde Daggis stämma i ett tjutande 'iiiiiihhhh yuuuoooooo' imorse. Varför gjorde hon detta utrop på juldagsmorgonen kan man fråga sig? Bakom våran fin-fina soptunna i stallet finner hon nämlingen någon ovanligt. Kräkreflexerna gick på högvarv. MASSDÖD är nästa ord som kommer, AV MÖSS följer tätt efter. Jag tänker att säker så att fyra fem ligger spritt omkring efter hundarnas attacker men ack så fel jag hade. För när jag rundar hörnet ser jag en HÖG med döda möss! Snabb överblick och vi konstaterade att det var över 10 möss i högen, huller om buller.
Kan möss gruppdö?
Fruktansvärt vidirigt var det! Annars så drog i det så långt, förlåt tyskland, att vi har en h*tler-mus här på gården och denna hade avrättat en grupp jude-möss (förlåt förlåt förlåt ta inte illa vid er!) för där låg de helt nakna i hög. Skrämmande, ni kan inte föreställa er! USCH!

Helt klart den vidrigaste julklappen man kan tänka sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0