faced with a fresh dream that we never consider


Hej dagen innan julafton och min första i tyskland. Vi har MASSOR med snö vilket jag vanligtvist ÄLSKAR men när man jobbar med hästar o på schafhof innebär det transportsträckor vilket därmed innebär att man skottar halvt ihjäl sig o saltar som ett tok. Skojar inte när jag säger att vi är snart uppe 40 cm vilket är grymt mycket för att vara här och här inser norrbottningen också att tyskar är inte vana, what so ever, med snö. De vet fasiken inte hur man tar undan det, skamligt. Och imorgon lovas det mer snö o minusgrader o sedan lördag väntas regn - vad mysigt! Men åter till min första jul i tyskland, det enda som kan få mig i julatämning är julmarknaden i frankfurt för här i min pluttisnutti lägenhet existerar den inte. Jag kanske helt enkelt inte är så julig av mig?


Övrigt info: ack vad kroppsspråk betyder i hästvärlden eller egentligen över huvudtaget!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0