Dag 15 – Mina drömmar.



Mina drömmar är stora och de är små.
De är utan begränsingar och hinder.
De gör mig levande och påminner mig om mina mål
De ger mig en strävan att aldrig sluta gå

Mina drömmar, ja vad är de?
armar som omfamnar och aldrig vill låta gå
en fjäderlätt beöring som får hela kroppen att explodera
eller bara ett varmt leende eller ett bidrag till skapade av ett leende
Mina drömmar sviker ibland och då gör det ont
eller egentligen är det inte drömmarna som gör det
utan mer verkligheten

En av mina drömmar var just vad jag gör idag
en beridarutbildning i tyskland ville jag ha
Men denna innebär massa hårt jobb o stök
Man kämpar med blodsmak och en blandning mellan svett o tårar
Men jag ger inte upp, jag är inte vek
För varje dag lär jag mig mer och hästarna ger mig alltid en strävan
En dag ska jag bli duktig och rida elegant

Mina drömmar är också att jag ska bli totalt självständig
Men som lärling sitter man där och vänder på 50centaren femhundra gånger
i hopp att den ska fördubblas.
Den gör aldrig det.

Jag drömmer också om att resa världen över
jobba med barn eller allmänt såna som behöver
fixa vatten, göra en god gärning för dem som har det svårt
därefter vill jag upptäcka världen
för mig själv o mina äventyr

Jag drömmer även om att när jag blir äldre att ha en familj
en plats att bo på där jag känner mig hemma


Mina drömmar ändras ständigt
det kommer nya varje dag
Men huvudsaken är
att jag kärlek omkring mig vill ha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0