Dag 13 – Den här veckan.

Spännande, eller hur?

Måndag: Då haver fröken Carlsson skola och vi var endast sju så vi såg film TYP hela dagen. Kan också bero på att halva klassen drog lögnen 'vi började att se denna film men hann inte se klart den' Så allt från Rudolf Zeilinger's utbildnings filmer till hoppfilmer till Der stimme des pferdes (Rollkür filmen..) Det var inte alls så att min sov-klocka var inställd på att vilja larma... Alltså det är intressant men ack, film o elli not a great combo! Sedan veterinären o barnvakteri.

Tisdag: Jobbelijobb. Red mina hästar, var med Aischa hos veterinären, gick på prommis, läxor typ.

Onsdag: Red, veterinär o var ledig eftermiddagen så jag for till wendenburgs place för att se när han hade undervisning. Dock på grund av kylan (?? -6grader...) så ställer alla in att komma men hade teori med honom och en ponnygrupp. Sedan ville han ha mig att undervisa, på tyska. ehm, skoj! stackars ponnykids men ack de är så duktiga!

Torsdag: Riding, vetierinär. Jo fick värma upp junior också, travade fram, hästen snubblar lite med bakbenet o blir tvärhalt, kändes ju helt fantastiskt! not. Lite skuldkänslor jag har även om alla säger att der inte var mitt fel, men hur kul är det? Sedan på kvällen hade vi schafhofs julfest, bowling o middag med dans. Haha, hade så sjukt kul, hade även lite snöbollskrig. Ack mycket roligare att vara lekfull än allvarlig o tråkig.

Fredag: Japp, hat har jag aldrig upplevt tidigare. Nu har jag det. Och min respekt har du förlorat. Förövrigt så var Dark Ocean rätt vilt, flög i luften lite då o då. Linsenhoffs sköna skrattiga kommentar: 'det är bra att du håller i dig annars hamnar du på backen o käka sand' Veterinär idag också med Aischa. Dr. Nolting kom till Junior, röntgade igenom visade att han brytit en del av benet o fick gips o åkte in till kliniken. Gud vad ROLIGT det kändes. Min lilla juni.....

Lördag: Grooma åt Linsenhoff o göra Sterni åt Matthias plus walka tre mer. Sedan begav jag mig in till Frankfurt för julklappssökeri, hittade NOLL! fantastiskt... Träffade några bekanta, såg otroliga bilder o frös halvt ihjäl för att sedan möte upp min bästa Saschi o umgicks med honom resterande av kvällen. Gick på julmarknaden, köpte massa gott, prata endast tyska, starbucks, cocktails och hade så himla roligt! Han är så sjukt rolig att umgås med, saknar tiden han var på schafhof... Åkte sedan tåg hem mitt i natten o hade ett underhållande telefonsamtal med Markus, haha. Du är klockers!

Söndag: Idag är chill med plugg, städ o tvätt. Ska hinna med ut o gå med hade jag tänkt. Sedan knaprade jag på en bränd mandel o tanden gick sönder, känns bra. Pratade med storebror o nu återstår resternade av dagen.



Ehm, bra sammanfattning? Har säkerligen glömt ngt huge som hände i veckan men ack, det får vara så.

Kommentarer
Postat av: Kristina

vem e det du hatar? ;)

2010-12-05 @ 15:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0