Dag 11 – Mina syskon.

Nu ska jag berätta om en fyra år äldre tönt, min storebror Per Simon Carlsson.


När jag gick mellanstadiet kom min bror o frågade mig om någon varit dum mot mig för isåfall skulle han nita den personen. Han gav klara spelregler till mina första pojkvänner - sårar du henne ligger du illa till. När omgivningen sa att 'men varför begär du inte tex en skoter av dina föräldrar, Elli har ju fått en häst' svarade han att det är hennes största intresse och att han var stolt över mina framgångar. När mitt hjärta kändes krossat blir han förkrossad, speciellt perioden när jag hastigt förlorade min Denice. När han känner sig otillräcklig får han tendensen att verka agggressiv endast på grund av frustration. När han vill sortera tankar ringer han mig för långpromenad. Han säger att han är stolt över mig och jag förstår inte varför. Han har skrikt sig blå på mig när han tolkat efter skotern med snowbord, jag råkades visst direkt ge full gas och POFF så låg han på backen, uuupppppsssss. Han hade en så kallad (enligt mig) sprängd blindtarm för några år sedan, han har genomgått massa operationer (måndagsexemplar!) medan jag so far har noll. För att motivera honom att få bra betyg hade mor o far ett betyg-penga system medan jag fick kommentaren 'vi skulle bli ruinerade om vi gav dig pengar för bra betyg', skolmotivationen var tio för mig o noll för simon. Han är smart om han orkar anstränga sig. Det är mer än en som trott jag ljuger när jag sagt att vi är syskon. Förövrigt hatar han mig när jag kan sätta ord på hans känslor. En gång när han skulle köra hem mig körde han i diket, kändes bra. Han körde hem min rääserbil NAA från boden, snacka privlegium! Han var en fegis som barn, jag klättrade upp på hustaket, han satt på stegen. Vi har bråkat MASSOR! Men skrattat desto MER!

Han är grymt överbeskyddande. Han vill mig ständigt väl. Han är ful o flummig (misstolka 'ful' rätt) mrn även go o glad! Är en dålig vinnare (speciellt kort, få blir det högljuda stämmor såsom 'vilken sopa du är'.) Tydligen har jag ett smeknamn, för jag får alltid heta 'kläpp'. Insåg aldrig att jag skulle sakna honom när jag flyttade till Tyskland. Han är väldigt störande men samtidigt väldigt underhållande. Okey, han är lite bra ändå.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Fint skrivet!

2010-12-03 @ 13:36:56
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0