Internetstick i min ägo

Ja, jag vet att det är typ två veckor sedan jag uppdatera det minst lilla här men jag har grova anledningar. Mitt kära 'ringa upp internet genom telefonen' blev helt plötsligt sjukt dyrt efter semestern. Innan kostade det 90cent vilket var överkomligt, sedan 3 euro/30min - det var inte OKEY! 

Så nu sitter jag och finular på låtar att poppa in på sportify, haver ni ett förslag?
Och jag ska SLITA häcken av mig, jag måste lära mig tyska !!! Det kan inte fortsätta såhär, min tyska är bedrövlig! Attans det är så svårt när man har engelsktalade personer i stallet. På sätt och vis var liederbach bättre på så vid, där var det typ tyska rakt igenom, oavsett om du fattade eller inte. Det var bara att suga på karamellen och försöka lista ut vad de ville ha utav en. Här på schafhof har alla en tendens att använda lätt engelskan - nicht gut! Aber aber .... Jag har åtminstone gjort värsta supermeningen i veckan: Ich kann nicht sagen aber nicht Danönchen (vilket är en av mina inridningsunderbarn - dock kallad pudding nu! ;P )


Tchüss - man måste väl börja någonstans.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0