hoppla pollahästen, hoppla

What happends in Germany?

En hel del faktiskt och jag har även detta år överlevt tävlingshelgen på schafhof. Alltså uppstigning halv fyra, alla hästar skall ha varit ute innan halv åtta och sedan springa omkring vara alltiallo och fixa dressyrstaketet. Lyckligvist så hamnade jag, eller rättare sagt jag blev tingad, rätt ofta hos pojkarna som var parkeringsvakter samt "push the buttom" vakter (övergångsstället...) Riktigt lustigt att hänga med dem, roligaste var nog lördag morgon att studera Herm och Bo när de spatserade ut på vägen rejääääälllt fulla/bakfulla. Det var fotoögonblck på det men tyvärr hade jag ingen kamera, shame shame. Nämen lärde känna några nya också, det är sååå galet kul att lära känna människor. Sedan på kvällen blev vi i stallteamet uppbjudna till "Reiterabend" där det fanns massor med foood och gott sällskap.
Det mest chockerade under kvällen var kommentaren jag fick av Hr Rath "Elli, you look really beautiful tonight" och det var liksom att han var chockad att inte se mig i ridkläder. Det var samtidigt väldigt uppriktigt. I allafall jyrade där tills klockan blev tolv då jag drog med mig Caro till Nikis lägenhet för att fortsätta med de resterande tio grabbarna. Hej malplacerade tjejer, haha. De var helt lyriska över ett fotbolls resultat (Bayern vann med 7-0) och snacket gick vidare tills vi insåg ajdå vi ska upp snart. Traskade hem, ringde en kompis sedan stänga ögonen för en stund för att sedan börja jobba igen halv fyra. Samma kör söndag. Lätt trött söndag kväll men var tvungen att plugga lite till provet vi tydligen hade på måndag i Haltung. Ehm, gick inte sådär SUPER bra precis, min hjärna upprepade orden bye bye elli...

Och då kom måndag med besked, jag kan nu berätta för er, mina kära läsare, och därmed kommer ni nog vara de första svenska som kommer få veta det också. Jag skrev en TVÅA i ausbildung!!! Vilket är det näst bästa betygen, HELLO SUPER! Lite nööööjd. Sedan fick vi tillbaka matten också, matteprovet med enbart LÄSfrågor, inte fy skam men en TREA på det. Fasiken, kanske om sisådär tre år pratar jag flytande tyska.

DAGENS; Skritt trav och galopp på Galoppbanan med ELFENSCHAU ! Hon skötte sig utmärkt! Det var ju faktiskt första gången, lillapärlan är så duktig! Jag är helt lyrisk!

And tonight, SUSHI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0