hur som haver

Ibland får man känna att man lever...
Idag har Wells Fargo (vilken jag är ansvarig för) sparkat in i pallen och fastnat med Herr Rath på ryggen. Glömde jag nämna att han skena i lilla ridhuset också, stackarn var vettskrämd. I denna veva åstakom han sig riktiga kött sår på insidan av låret. Fråga mig inte hur men så är fallet. Två Veterinärer från Dr. Nolting har precis varit här och sytt ihop han. Två lugnade sprutor, bremsa mule samt öra och hålla framben. Veterinären antydde om att denna häst haft ordentlig tur eftersom hade det blivit bara lite djupare hade det tagit en av typ pulsåderna och han hade mest troligt förblödit men peppar peppar det blev inte så allvarligt. Hon sydde både bjupt och ytligt. Nu står han på boxvila tre dagar och sedan 10 dagars skritt, yeey. Samt fullproppad med massa meduciner som pippa säger. Så vem ska rengöra såren, jo Elli. Tur som haver är jag den enda i stallet som tycker sånt är intressant att pyssla med, de andra får typ kvällningar och vill helst inte alls titta. Är man miljöskadad?

Det var olycka ett i stallet. Nu går vi över till nästa nämligen det hemskt jobbiga ponnyhingsten...
Luise var här idag för att rida sin lilla svarta ponny. Hon borstade och bandagerade tills jag hör en röst med gråtstämma som säger "Elli"  Jag vänder mig om och skådar att tjejen har en bula i huvudet som står ut (jag skojar inte) cirka tre centimeter om inte mer samt ett rent snitt som blöder mitt i bulan. Han sparkade mig får jag som svar när jag frågar. Hästkräk! Så full rulle för att hämta coldpack så hon kan kyla det med (ber henne sitta ner under tiden givetvist ger henne order att andas djupa andetag), Herr Rath hämtar Frun och till doktorn bär det av. Tur som var var det inget farligt med denna enorma bula hur otäck den än såg ut och såret kommer inte synas för att det var ett sånt rent snitt ponnykräket sparkad in. Ponnykräket fick gå till paddocken där han sprang omkring som en galning. Så lilla Luise, jag tänker på dig för rejäll skallebank haver du nog...

Ska vi dra sista också, olyckor kommer sällan ensamna. Wami hostar igen, livet är en fest! Samt har någon liknande ögoninflammation, antibiotika och shit ska in på henne om hon inte åker in på kliniken för helkörning. Samt så har Tropea hårda och ömma ljuver, jag var nästan säker på ljuver inflammation, men Dr H säger det var pga flugorna. Vi ser ju inom ett par dagar hur det ser ut. Som sagt olyckor kommer sällan ensamna.


Ska jag dra lite mer om livet på Schahof? Typ att hovslagaren kommer imorgon och detta innebär att de kommer göra cirka 6 hästar, varmskoning is the shit. Fasiken vad jag hatar det! Röken är rena giftet, usch.
Det här var bara en mindre bra dag på schafhof, annars trivs jag och försöker, med livet som insats, att lära mig rida.


Nu ska jag plaska badkar med massa massa ljus, tjiiiing!


Kommentarer
Postat av: Elli

skulle dock ha publicerats igår 23.30 då jag änrligen var klar med hästen men internet var icket på min sida...

2009-09-29 @ 19:01:17
URL: http://ellinorputyourbootson.blogg.se/
Postat av: Moa

Stackars Elli. fullt upp!

2009-09-29 @ 19:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0