jag ber er om absolut uppmärksamhet

För att tilldela min TYSKA medalj för avslutad utbildning och även på papper klarad TYSK beridarutbildning. Jag är så stolt över henne och förhoppningstvist ska vi FIRA som attans nästa helg, jag är pepp! Och hoppas in i benmärgen att hon kan ta sin söta lilla rumpa till Frankfurt och mitt vardagsrum.
ANNA TAAVOLA, jag har reserverat soffan för dig nästa helg, hihi.

Annars har familjen åkt till dubai nu, en vecka. Skönt för benmusklerna när Herr Rath har trevlig sitsträning med mig och Daniel som består av (utan stigbyglar på den underbara Witzbold...) lätt ridning, lätt ridning, lätt ridning, galopp med händer bakom ryggen, nedsittning två varv och lite mer lätt ridning. Hej mina benmuskler vet att de lever. Samt har vi konditions träning med hästarna vi rider varje fredag, detta innebär att korta sina läder med minst fem hål på dressyr sadel (känslan är obeskrivlig!) sen två varv lättridning, ett varv galopp (typ jokeysits) skritt ett varv och sedan bär det av fyra varv galopp igen. Galoppbanan är bara typ 800 meter, benmusklerna känns ja tack! Inte för att benmusklerna kommer vila så mycket mer denna vecka men Herr Rath har tendens att pusha en lite hårdare än vad man själv kanske gör. Men bara lite...

Annars är livet en pannkaka och ikea känns som att vara hemma i sverige. De har till och med SVENSKA böcker i alla bokhyllor och dylikt. Jag blev chockad för jag har inte märkt det förut. Är det bara jag som missat det?
Alltså har pengar hoppat in till ikea idag, ojsan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0