hoppla pollahästen, hoppla

När Tropea ställer sig på sina vackra bakben, nuddar marken och ställer sig igen känner man adrenalinet pumpa i kroppen. Sen att hon travar på som vanligt efter sitt psykbryt är inte att försöka förstå sig på. Däremot har nog både jag och lilla Tropea svettas lika mycket idag men bra gick hon och Herr Rath var på oss varje steg på turen. Även han var nöjd med insatsen idag. Tio poäng.

Min söta ponny gick även hyffsat idag, bättre föt var dag som går och ack så roligt det är att rida denna ponny. Man blir nästan lycklig alltså! (Kan det bero på att man tror sig kan rida för att lillsaken pinnar på med sina korta ben i skuttande trav som bygger magmuskler på mig är frågan, hihi. Men ack jag gillar det iallafall!)
Cantelli för Matthias idag, inser där - LÄR dig rida tönt! Han må vara utbildad vilket gör att Matthias kan begära så mycket mer (hästen har ju bara vunnit junior EM med matthias... Jag skär mig!) Så det är att bita ihop, göra sitt bästa och hoppas på att bli bättre. Matthias undervisar mig bara på tyska nu, ehmm, ja det är lite svårare då. Men fick rätt bra kläm på hästen i slutet, det komsika var när Matthias sa till Daniel "Élli, ska vi visa hur en häst ska trava? Diagonalen ökad trav tack" Och vi lyder order, inte för att jag klagar, känslan är att döööö för! Häftigt.

Och jag har fått en unghäst att rida in, Lilla Elfenschau på 2,5 år. Endast 167 i mankhöjd nu, hey höjdrädsla typ. Så idag har hon blitt fin, hon såg ut som en vildhäst men nu ser hon ut som en riktigt läckerbit! Eller så läcker en 2,5 åring kan se ut. Eller hon ser iallafall mer ut som en häst. Synd att jag inte tog före och efter bilder, dumt att vara efterklok! Så efter familjen varit på semester börjar inskolning av Elfe med Herr Rath, spänningen stiger!




Sen har vi haft 24 grader varmt här idag, toppa det norrbotten!


Kommentarer
Postat av: Simon

lätt toppat! vi har 0 gradit och snö.. :) iaf lite.. sen har jag viterdäck på bilen.. de har inte du!

2009-10-07 @ 23:23:50
Postat av: Elli

Simon, jag tror faktiskt min bil också står med vinterdäck, så det så! HAAA

2009-10-08 @ 19:43:42
URL: http://ellinorputyourbootson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0