Draft: Okt. 16, 2009

Jag har precis plöjt igenom sweet home alabama. Förvånadsvärt bra film, jag har varit som klistrad. Vissa scener påminner mig om en person som jag saknar just för att denna karaktär i filmen påminner mig om en person som jag har närmast hjärtat. Karaktären i filmen heter Earl Smooter och är fadern till denna Melinie som har ett lite upponer vänt liv men det är inte det som är huvudpunkten för detta. Earl har lite smålustiga saker för sig, han gör även småpinsamma saker (iallafall i en dotters ögon) tex ska visa deras nya fåtölj. Alla säger åh vad fin den är Earl, Earl blir helnöjd och då ber han personen sätta sig i fåtöljen och säger att man inte har sett hela härligtheten än, där i det ögonblicket drar han i en spak som gör att man flyger baklänges (detta gör han även mot personer som man kanske inte ska göra det mot..) Som sagt kanske pinsamma saker från en dotters synvinkel... Ni vet så man skäms men samtidigt älskar man bara denna person så mycket.


För det finns ett x antal gånger jag nästan velat sjunka under jorden när "min person" har dragit igång med sina idéer och galenskaper fast på senare tid har man bara börjat hänga med och njuta även fast man själv får pinsamheter kastat mot en. Men tänk att jag får ha denna person i min närhet, som jag skrattat åt denna, som jag varit irriterad på, bett hålla mun och allt för sällan sagt hur mycket denna person betyder för mig även med dennas påhitt. Det bästa är när denna ska berätta ett skämt och denna skrattar själv så mycket under tiden denna berättar så ingen i närheten fattar skämtet men man skrattar gott med bara för att denna typ bryter ihop av skämtet som ingen annan förstår givetvist.
Pappa, det är faktiskt dig jag har i tankarna. Du kan vara så otroligt pinsam och man undrar från vilken planet du kommer ifrån (jag har helt enkelt slutat spekulera från vilken planet du kommer från för jag tror vi kommer från samma.) men samtidigt är du min TOP FEM.  Du är underbar o jag saknar dig..
Men du ska veta att jag tycker om dina idiotiska påhitt och jag skulle gärna krypa nära och se film som jag gjorde under min semester i somras. Bara mysa med världens bästa pappa.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0