vänta hur blev sex hästar till tio? Jag hänger inte med men njuter av att vara sysselsatt varje minut.

Att rida för Frau Linsenhoff är spciellt därför hennes undervisning är speciell men jag gillar den. Cantelli gick sååå bra idag tack vare hennes undervisning. Känns lite som Maria just i det aspektet att hon går in i hur hästen ska röra sig och gör rörelserna själv med kroppen. Frau L är hård, hon blir himla på, hon vill så mycket och hon vill att jag ska känna det och reagera i detr ögonblicket hon "tros" känna att hästen går inkorrekt eller korrekt. Svår balansgång men som sagt man lär sig otroligt mycket av denna kvinna! Jag är tacksam!

Longerade min lilla primadonna idag med Herr Rath, med träns och grimma. Longerlinan i grimman, tränset var bara där för att hon ska lära känna det eller hur man ska uttrýcka sig. Fick söka en grimma som var NOG stor åt henne, söt var hon men lite otålig och jäkla anama vad hon kan trava alltså! WOW! Och den hästen ska skitungen rida in, shit. Men hon är så söt Lilla Elfe, lilla söta Elfe...

Annars sysselsätter jag mig till max så jag inte hinner tänka allt för mycket på massa jobbiga saker som jag tränger bak i bakhuvudet. De tankarna är inte mina vänner och jag orkar inte ta itur med smärta just nu. Jag rider, jag pussar på min älskling Wüsti, pillar på Wami o Wilma, uppmuntrar Tropea, pratar med Herr Cantelli, myser med Schnuffel, myser med Elfenschau, ger en puss till First Love, klappar på Wellls Fargo, försöker motivera Witzbold att bli mjuk till höger och ja listan är lång vad jag sysslar med. Men just nu ska jag in i hovslagaridjungel som jag blev ansvarig för idag, yes soooo nice!


Jag saknar dig ...
Gud vad jag saknar dig ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0