Sanningen är den att

Gud hatar mig, jag är 99% säker på det! Dum gubbe!
Iallafall Elfenschau, min 2,5 åring som alla tror på vilket jag förstår för hon är döläcker när hon rör sig, (En riktigt bra skritt, en gudomlig trav och även en riktigt bra galopp!) har visat sig vara tjock i bakbenen så veterinär har kallas ut för att kolla upp det två gånger. Första vändan blev den bandagering och massa medicament. Det blev halvbra, igår var benen som ballonger igen. Veterinären kallades ut IGEN, han tittade och finulade och kom fram till slutsatsen "vi ska röntga och göra ultraljud på henne". Ja, idag gjorde de det. Och vad visade det? JO, att min jättefina bäbis har brytet allt vad som heter griffelben och operation inom snar framtid måste genomföras!!! Nämen, livet är en fest... Min stackars gumma! Sedan under tiden de röntgade Elfe idag så gjorde ett av fölen sig illa i paddocken, riktigt illa. Han hade som borta en fem centimeter bred remsa under knäet och nästan fick runt hela benen som ett band. AJ! Mest troligt har han krånglat gärnet och fastnat på ett höger så den lilla fick fara till kliniken, rätt allvarligt.

Och nämnde jag att min tyska försäkring inte godkände REHAB för mig även fast Dr. Peil personlig pratat om hur allvarligt det kan bli om jag inte får en grundlig REHAB. Nej då tyckte försäkringsbolaget, vi vill ju inte betala för det. Så de har fått göra om all planering för att få ut det bästa av det hela, de på sportkliniken är inte direkt nöjda med försäkringbolaget. Däremot ser jag inte alls framemot träningen som skall starta till veckan, träningen består av GYM och alla som känner mig vet hur överförtjust jag är i det. Måste vara en av de tråkigaste sakerna på jorden som man kan hitta på. USCH! Vem uppfann det?!


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Sluta nu bara att ha med sig lite bra musik så är det ju hur bra som helst :P

2009-11-27 @ 15:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0