kalix vs Frankfurt


HELA KALIX




DEL AV FRANKFURT

Satt bara lätt och funderade hur allt kommer sig egentligen. Menar bilden ovan, HELA KALIX, är ju trots allt min hemstad ("stad"), home sweet home, och nu bor jag här, i tyskland och 20 minuter ifrån Frankfurt am main. Lite större stad kan man väl dela mening om. Shit, jag har för mycket fritid nu. Börja spekulera i sånt här är ju nästan pinsamt. Men ack, jag ville kanske göra er en gnutta avis på staden jag har tillgång att fara till när jag vill, den är ju trots allt lite större än Kalix. Dock pratar ju människorna här tyska, ja det är ett minus i kanten eftersom jag inte riktigt är haj på det språket än samt så är ju inte direkt mode en trend här. Men vi har Starbucks. Sen så tar det cirka TRE timmar med tåg till Paris om jag känner för det. Varför detta inlägg ger sin uppenbarelse är för att jag tar gärna emot gäster och detta smicker om staden kanske kan göra er lite mer sugna på ett besök.
Sen slänger vi in en bild på skitungen från Kalix som var uttråkad under en eftermiddag i Tyskland.



Ja, kära läsare, sitta i sin lägenhet är tråkigt, även i Tyskland.

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Fan vad häftigt. Njut av livet och tiden. Hitta tillbaka till hålan om du vill det. Men ha det så jättejättebra där.

Och se till att ta för dig och insupa kunskaper!

Har hästar som du får låna om du är hemåt, så du vet ;-)

K

Helena

2009-11-13 @ 17:50:53
URL: http://www.wildvittra.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

men snart kan du se på film kanske klarar dig en dag eller 2 om du har tur.. beror på hur du nöter..:P emelie kom på efter vi skickat allt att du skulle ha twiligth så du får klara dig utan den tillsvidare.. svara i emelie blogg..

2009-11-13 @ 22:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0