schule skola school

Ni vet när man gick i fyran och skickade lappar, ibland med frågor på, ibland med påståenden och som man fifflade för att fröken inte skulle se. Egentligen sånna basic frågor som egentligen inte var nödvändiga att skicka på lapp men ändå ett måste. Kommer så väl ihåg vårat "Lappförbud i klassrummet" i den rosa skolan i Gammelgården som man ständigt bröt, adrenalinkick att gå emot reglerna? Menar man gick just trots allt bara i fyran. 
Idag upplevde vi detta ögonblick igen - nostalgiskt. När man går i skolan, speciellt med bara hästmänniskor, kan lektionerna "spåra" ut lite. Daniel och jag har tendens att reta varandra lite smått, känns som att vi nästan kan liknas som syskon, Daniel startar en fajt som han snabbt kommer ångra vilket ledde till lappskriveriet. Tog min röda fina penna och skrev DANIEL med stora fina krimselkrams bokstäver, ritade ett stooort rött hjärta och sedan skrev jag LISA under. Skickade vidare lappen till min bänkkompis Jonas och han tände direkt, "vem är det, vad är det här" Så klart så godhjärtad som jag är förklarade jag Daniels kärlek till denna praktikant som brukar vara på Schafhof. Jonas ögon tindrade och han tog till sin pinna och fyllde på några ord på lappen som "IN LOVE" samt en beskrivning om att denna Lisa var en praktikant på Schahof som Daniel hade uttryckt sin kärlek till inne i ridhuset. Lappen skickades vidare genom HELA klassrummet, visslarna kom, jublet och många "Åh Daniel, wooooow vem är Lisa?" Jag njöt i fulla drag. Daniel fick till sist lappen, tittade på mig och sa "Det är ju faktiskt Sophie som är snygg, inte LISA!" Han var förnärmad men fortsatte att njuta på min tron och berättade för honom att förnekelse är början på kärlek. Hela klassen bröt ihop och fröken hade svårt att få ordning på oss. Ack, det är roligt att gå i skolan!

Annars så blev jag barnsligt förtjust idag när jag kom hem, ett packet väntade på mig med GODIS, svenskt underbart godis! Tyskar kommer aldrig inse vad de egentligen missar, Gott&Blandat och jag har en stark relation med varandra - ibland kan man undra om det verkligen är bra att den är så stark som den faktiskt är men det bryr sig inte jag och Gott&Blandat om. Vi trallar vidare på en visa utan melodi.


Tack storebror med fästmö! Godis för mig är gott.
Och självklart var alla "tjugo" filmer inlindat i papper med texten "Helt lagligt innehåll" även det, hihi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0