en dag ska jag kunna flyga

Vad händer pa Schafhof? Faktiskt en del om jag ska vara helt ärlig.
Till och börja med sa har vi fatt föl här pa garden, fyra stycken varav en hade en död tvilling. Den andra tvlillingen stödfodras och vi far se hur livet fortskrider för den söta grabben. Iallafall, i helg har jag haft helgtjänsten, den första ensam. Jobbar pa som vanligt pa lördag, alla i tron om att Fru L inte ska rida. Ack sa fel. Tolv vill hon ha första hästen, resten efter tre (alltsa när jag jobbar själv) Jobbar pa som attans, longera fram, ta undan, häst, bandagera, borsta med mera. När hon sitter pa sista hästen fragar hon om jag har mycket kvar att göra (klockan var da halv sex) Svarade ärligt att ja det är väl en del. Vet ni vad kvinnan gör? Jo hon uttalar sig om att hon hjälper mig, hon bade putsade träns och gick med Wahajama. Hey chock. Hon var hur gullig som helst och där stod vi bada tva och putsade undan alla saker. Hallo, det känns lite absurt men jag är riktigt glad över hjälper om inte annat chockad!
Kvällen kommer och därmed kvällssysslor, mata lillgrabben 1ggr/timmen men flaska. Hela natten. Tur att jag fick besök därimellan av mina flickor fran hofgut som hade med sig sushi och glatt humör. Tack! Natten fick iallafall sin stilla gang, man hann inte mer än lägga sig sa skulle man upp igen.
Söndag kom, planerade sa att jag gar först till stuteriet och ger dem mat samt lillgrabben. När jag kommer dit vad ser jag? Tva ben som sticker ut ur Roxanne (det dräktiga stoet) Panik ringer till Annabelle och ber henne komma. Jag har varit med om min första "förlossningen"! Och vi fick bokstavligen dra ut det stackars stoefölet fran sin mor som inte gjorde ett ljud eller en ansträngning. Och stor var hon, upp till höften pa mig samt verkar frisk och busig. Hur söt som helst när hn stod för första gangen, ben överallt och hade ingen aning alls var de var överhuvudtaget.
Sa började min söndag och den trappades inte precis ner när Fru L ringer och säger att hon vill rida fyra hästar plus att jag ytterligare ska hinna med resten som antingen ska pa paddock eller gas med. Plus da matningen av lillgrabben 1ggr/h. Pust, helgen var inte över först klockan sex i morse da Cora tog över matningen av lillgrabben. Här jobbas det 24/7 och faktiskt sa är det sa att jag gillar det. Full rulle - JA TACK!

Annars sa har jag vänt världen upp-och-ned och sedan stoppat ner den i en mixer och tryckt pa knappen START.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Paus? JA TACK! Den enda gången i mitt liv jag kan tänka mig att jobba så där mkt är när jag skaffar barn och ska mata, byta blöja etc.. :P

2009-05-04 @ 19:18:43
URL: http://yoem.blogg.se/
Postat av: Moa

Äntligen uppdatering!

2009-05-04 @ 21:16:15
URL: http://moalygren.blogg.se/
Postat av: Carin

Hejsvej!

Låter som att du har händerna fulla där nere!

Snart kanske jag också blir tysk, ska ev börja jobba som beridare på något stall en bit ifrån frankfurt. Men det är inte spikat än..

Aja, ha det bra!

Kram

2009-05-04 @ 21:36:18
URL: http://carinavnorrland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0