Godmorning sunshine, the world says hello!

Idag tänkte jag berätta om negativa saker och positiva saker om landet Tyskland.

Eftersom jag nu lever på lite varmare breddgrader har vi senaste veckan (egentligen senaste 1,5 månaderna) haft temperaturer omkring 22-29 grader solsken. Detta kan man då dra olika slutsatser från.
Strålande sol, javisst det är trevligt MEN ska man gå med ett X antal hästar (30min/häst) ute på galoppbanan blir det rätt olidligt varmt och talade jag om att vi springer i jeans hela dagarna? Föreställ er hur mysigt det är för jag tänker inte beskriva det. Och om ni inte kan föreställa er, sätt på er jeans och gå rask promenad i minst 30 minuter och då vet ni att det är inte direkt TOP 5.. Men det positiva då?
Vi har lunch på cirka 1,5h och vad kan då detta erbjuda? Japp det betyder,
Filt+kudde+hemlig gräsplätt uppe i trädgården+patrik+jag själv då förstås = gyllenebrun solbränna och eventullt besök av John Blund (någon gång i framtiden kommer kanske jag bli brun..) Det är ändå rätt härligt, menar det är ju bara maj och jag springer just för tillfället runt i kjol och linne. Livet är ganska bra ibland trots allt!



Och hur mår norrbotten? ^^,


Kommentarer
Postat av: Emelie

Norrbotten har pollensäsong right now. Det regnar och blåser idag och igår åskade det hej vilt. Värmen kommer och går och att ha på sig kjol och linne nu är vansinne! Men, mycket snart är sommaren här och då kan även jag/vi ta en filt och mysa nånstans, eller varför inte ute i stugan och ta ett dopp i havet. Sakna? ^^



Och du behöver bara TITTA på solen så är du brun som en pepparkaka, du är din far opp i dagen! :)

2009-05-24 @ 15:15:46
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0