eurojakten

Tänkte jag skulle berätta om min och Patrik's en euro's jakt. Detta inträffade ett par veckor sedan medan sommarluften ännu var tillgänglig (nu är det kallt och regn regn regn och lite mer regn..) Iallafall, vi skulle och handla och då behöver man en vagn, denna vagn vill ha en euro för att kunna användas. Det var lite allmän info.
Iallafall vi ska iväg och handla, vi sätter oss i bilen och skall börja vår färd mot Real. Patrik frågar om jag har med en euro till vagnen och svaret är nej, det har inte patrik heller nämligen. Vi kollar runt i bilen på jakt efter en euro men ack vi hittade ingen skatt denna gång trots att Patrik hade en gång lämnat en euro kvar i bilen men vi fick anta att den gick till bättre behövande. Vi sitter där och finular i bilen och Patrik kommer på idéen om att vi far förbi Drive in på MacDonalds och köper två smarties (glass glass mera glass). Där hade vi då räknat ut (eller Patrik hade) att köper vi två får vi tillbaka en euro och några cent. Bra idé tyckte vi båda så gasen i botten mot Drive in. Beställer, kommer till kassan, betalar, får pengarna tillbaka och vad upptäcker vi? Jo att vi fick tillbaka två 50centare!!! Hallåå! Där satt vi och flinade om att vi planerat sååå bra men ack att det inte skulle gå som vi ville. Man fick ju nästan skratta åt sig själv, var påväg att fråga om vi kunde växla på MacDonalds och fröklara om att vi ville ha en euro men vi gjorde inte det. Kändes kanske en aningens pinsamt eller något, haha! Det slutade iallafall med att jag fick gå in på typ en "centralkiosk" inne på Real och be om växel på 50centarna. Höjden av lycka liksom, men sen kom jag där glad i hågen med min euro och vi kunde ta vagnen för att starta handla mat och allt annat vi tyckte passade i vår vagn. Dock har det en anledning att bli så att det alltid är jag som får den högsta notan, lyckades sist köpa en badsvamp för 10euro, bra att man kollar prislappen.

Har vi roligt? Ja det måste jag verkligen påstå! (även om ni kanske inte förstår)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0