Hipp hipp, kommer du ihag?

Här sitter jag med ett vinglas och tarar som trillar ner fran ögonen. Jag har precis läst mailet fran min, bara min, svensk. Helt sjukt mycket jag saknar denna person, pa nagot sätt gav han mig mer energi dagarna i ända san energi som gjorde att jag även orkade med sena nätter och galenskap. Just nu är det pa ren jäkla envishet jag gar igenom dagarna (även min älskade ponnysar givetvist...) men efter jobbet är jag död. Eller jag gör mig död för jag finner inte passionen att hitta pa nagot för tillfället. Jag vill inte handla eller aka taget ensam mot frankfurt, jag vill bara inte. Men sen ska jag berätta glädjen som spred sig i kroppen i lördags.

Jag och Anna for och sag bio inne i frankfurt (ja ni gissa rätt, tagresan var sa fruktansvärt trakig sa jag somnade...) Bion var väl rätt okej men mitt under filmen ringer min telefon, ett svenskt nummer (!) Disskuterade med Anna om att det kunde inte vara kunder som ringer halv tio en löradag sa vi atergick till filmtittande dock for aldrig detta svenska mystiska nummer fran min näthinna och tankar. Iallafall vi gick fran bion och bestämde oss för här ska det bli cocktails och sa blev det! Anna biter sönder ett av armbanden (självlysande som man far med i drinken) och allt självlysande hamnar pa hennes kläder och ansiktet, som jag skrattade at henne! IndianAnna vare här, en gentleman till student kom och gav oss servett (hade tydligen iaktagit vart (Annas) misstag med bitandet) han log och vi tackade artigt mellan asgarven om hur hon sag ut! hihi. Okej iallafall vi sitter där och pratar massa tjavs (bokstavligen) och sa ringer detta svenska mystiska nummer igen, jag svarar "Elli" och far tillbaka "Hej Elli, det är Patrik" därefter skriker jag nästan rakt ut "Hej älskling!!!". Vet ni lyckan jag kände da? Fran tarna ut till harspetsarna kom ny energi. Min kära kompis ringer (dock inser man mer att man saknar denna kompis otroligt mycket) känns som att alla ord viker sig dubbelt och allt man vill säga kommer i samma mening sa ingenting blir sammanhängande men glad var jag, sa otroligt jätte glad!

Sa nu lever jag pa ny energi för tillfället även fast jag har miljoner fragor och funderingar. Jag tänker pa dig nu när du är i london, varje dag. Maste dock tillägga om en tysk "lovar" heligt saker tro aldrig pa denna, för de haller sällan vad de lovar. Var finns svenska moralen i dem?

Och Anna min puttisnutt, krya pa dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0