Sweet tuesday

Tänkte att jag kanske skulle ta och berätta för er om mitt tisdagsnöje.

Vi hade en avskedsmiddag med Annette, var praktikant som nu slutat för att ga skola fem dagar i veckan istället vilket vi tycker är oerhört korkat eftersom Annette är en del av teamet och ytterst nödvändig! Men iallafall.
Senare fick jag ett meddelande fran Caro (den svenska tjejen jag träffade här under grillfesten, bor här i kronberg) och hon fragade om jag ville komma in till gamla stan i kronberg för lite äppelvinsfestival. Ehm, Ellinor har nu upplevt äkta kronbergs tradition och gatorna var smockfulla med människor som drack äppelvin ur specialkopparna och dylikt. Var faktiskt riktigt roligt, äppelvin var lite udda men absolut drickbart - smakade faktiskt riktigt gott! Sedan bar det av hem till Caro, hon bor typ mitt i festivalsomradet i gamla stan och hennes föräldras hem var urmysigt. Satt där ett tag med henne och Lili (tysk skolkompis till Caro) och pratade om allt som föll oss in. Jag älskar att träffa nya människor, finns det nagot mer underbart? Sedan är bade Caro och Lili superhärliga människor sa man bara vill krama dem extra hart för att visa uppskattning :) Kom iallafall hem vid ett tiden och somnade inte i kära sängen först tva, 05.45 ringde alarmet och 06.30 började arbetsdagen, hihi.

Nu ska jag hoppa ner till min lägenhet, göra iordning lite pick och pack och sedan ska jag och Anna pa roadtripp mot Köln och imorgon Lingen omradet! Germany, here we come! (dock typiskt att typ hela Hessen har startat sin semester period nu vilket innebär stau (överbelastning) pa autobahn...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0