pretty damn luck

Jobbade halvdag idag men jag är även ansvarig denna helg vilket innebär lite skötsel av hästar fodringar med mera. Iallafall, hade precis varit ut mede Barci, borstat på honom, tyckt synd om honom med honom, mutat honom med socker, berättat vilken söt ponny han är och vilken snäll häst, satt på backontrack o sedan fick han gåp till boxen och mumsa hö. Han gav mig några menande blickar om att egentligen borde jag stå och pyssla och tycka synd om honom minst tre kvart till. Han vet då hur man gör så en människa får dåligt samvete. Iallafall lindade sedan Ffynnis ben, gav honom några väl valda ord, pysslade sedan runt i stallet, tittade så jag förhoppningsvist inte glömt ngt och började sedan traska mot lägenheten för en snabbdusch. Men kom på på vägen att jag ska nog hämta min ost o bröd från fruktostrummet, där det förövrigt verkade som att det varit någon slags lunchfest eller ngt. Ja iallafall så kommer jag ut från frukostsamlingslokalen går förbi Barci o Aci säger väl något i stil "hej snuttipluttipojkar", Aci blir lite förnärmad för han är ju faktiskt en hingst men Barci tycker jag skötte mina ord utmärkt. Aci kollar om jag har mat, är intressant om jag har det iallafall.. Så ska precis gå mot knutet på tittar jaf (utan att egentligen tänka på det) mot postlådan. Och på postlådan ligger ett papperspaket, tänkte att det är ju dumt om det ligger där ifall det börjar regna så jag tänkte att jag kan ju gå till kontoret med det. Jag kommer fram till postlådan, tar upp paketet och tittar vem är det till... Ellinor Carlsson c/o Hofgut Li.... Åhh till mig, snacka glad jag blev och inte på tal överraskad att jag hittade det på det här sättet. Så jag nästan bokstavligen springer in i lägenheten, snör av mig skorna och sliter upp paketet. När i finns tre gott och blandat godispåsar, två skivor med en serie och ett brev från min bror och hans flickvän. Åhhh, jag blev så glad att ord finns inte. Att få brev måste vara det bästa som finns och tala inte om hur tacksam jag är! Plus godis, i love. Saknar er! Är uppe i varv nu så jag var tvungen att skriva av mig lite. Nu ska jag snabbduscha! Tack tack tack tack tack och tack!! 

btw, ikväll ska vi tydligen äta sushi, utan den råa fisken då. Rå fisk är läskigt. 
Pussochtjingeling!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kul att du gillade brevet. Det blir som lite mer personligt att läsa min kråkstil eller hur? ;) haha



Jag sa åt Simon "men inte fan ryms det tre påsar gott & blandat, lägg i två så blir det nog bra" Han ser på mig med en menande blick "jag känner min syster, och hon ska få tre! Så det så." haha, han var så go där.. ja man kan säga att han blev emotional som fan ;)

2009-02-01 @ 10:03:43
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0