bitte!

Här i plusgradiga och snöfria tyskland rullar det på. Har städat här i min lilla lägenhet idag, saknar dock en byrå. Skulle passa bra så jag kunde packa upp mina kläder.. hihi.
Annars lär jag mig tyska för fyllt, Lena hade grattisbrunch med champange och då fick jag lyssna på två timmars tysk konservation. Fattade jag mycket? Ärligt nej men ibland förstod jag vad de pratade om, inte precis ordagrant men däremot vad det eventuellt kunde ha handlat om. Haha, jag är så missanpassad och trött blir man när man försöker lyssna på allt de säger och verkligen fundera ut vad det kan betyda. Det är hjärngympa mina kära läsare. En dag ska jag också kunna tyska och prata det flytande, prata om politik och stadsvetenskap. Nä ack, helst hästeriet och kanske lite annat med. Men fel skulle det inte vara, skulle hslt ha kunnat flytande tyska i går, jäkla vad lätt det skulle vara då! Specielly när det är så extremt många som är bra på engelska. Men har iallafall en deal med Annabell, jag lär henne engelska och hon mig tyska. Hårdträning med mitt lexikon gäller nu! hihi.


Förslag på film att ladda hem förresten?

J, iloveu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0