idag är det onsdag?

Idag har jag gått hela dagen i tron att det var onsdag och jag har även jobbat på som attans. Det tar sig med mockningen i halm och jag har insett vikten med att packa rätt i skottkärran (det kan man inte lära sig med att mocka spån, halm ska de va!) Och har kommit underfund med att det är mysigt med halm, nästan så man själv vill lägga sig ner där och slumra en stund med hästarna. 

Annars så har jag och Aci fått vara lite rädda i ridhuset idag, Egga hade show med Dolce Vita för nå folk som tydligen ska vara svinigt rika, Johan skulle visa Ffynnon också. Egga var faktiskt överallt idag och när han kör ökad trav med den hästen, tja jag och aci var väldigt små och rädda om skinnet. Efteråt flinade Johan och jag uttryckte mig om attt det var verkligen showroom i ridhuset idag, Johan frågade på skoj (hoppas jag) om varför jag inte också showade med byten i varje. Mitt svar: vi var lite rädda Dolce Vita, Aci var faktiskt förskräckt samt att jag kände inte för att prova ens med byten upp till var tredje. Kände mig mest i vägen men Aci var ändå fin trots skräckupplevelser! ;) Aci fick en liten jogga dag vilket han är välförtjänt av som jag maler på och försöker lära mig rida, återigen tack fuxhingsten!
Idag har de även provridit hästen jag pratade om, jag kikade in i ridhuset snabbt ihopp om att få se den gå, vad skådar jag? Ett hinder och chefen utbrister "Jag har hoppat" tittar mot hindret och sen "kanske inte så högt men jag har hoppat!" Var tydligen flera år sen sist och han såg måttligt nöjd ut, haha nog får man dra på smilebanden ibland. Vet inte vad som blir av den men den hoppar tydligen, enligt chef J, riktigt bra! Anna, hoppas du nu?!

Fick mitt ahaa moment ikväll, AB sa att vi kan fara och äta sushi på fredag, alltså imorgon. Jag blev paff och fundersam, inte är det fredag imorgonen men ack så fel jag hade,det är det. Alltså är det även en dag närmare hingstshowen!! Wohoo, najs! AB var även en räddande ängel idag när hon körde mig till shell för att köpa kontantkort till tyska kortet, hon pratade med expediten och jag betalade. Hon fyllde sedan på den också, rätt härligt! Kände mig rätt handikappade utan pengar. Nu ska jag snart gå och natta Barci, och även ge Aci litet smakprov.




Kommentarer
Postat av: A

Pratade med chefen idag, and i can´t stop crying! WHY, WHY, WHY! Pussa den mörka fuxen från mig och säg att mamma kommer snaaaart hem.

2009-02-26 @ 21:13:12
Postat av: Emelie

Oh jag smakade sushi igår för första gången, supergott! :)

2009-02-27 @ 10:43:48
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0