Accolito är här igen

Idag förstår jag verkligen Anna om varför Aci är en väldigt stor orsak att hon stannar och inser att hon kan lära sig massor och faktiskt bli en bra ryttare. Aci är bäst, vilken häst! Fick ett litet "aha" moment med han idag, johan hjälpte lite från en annan häst rygg och här kommer de roliga under dagen som jag och Anna har skrattat lite "lätt" åt under eftermiddagen. Det är ju så att vi egentligen ska prata engelska eller tyska, ingen svenska. Johan instruerade mig på svenska sedan fick han en snilleblick att han skulle ta lite engelska. Så han börjar där lite smått med ord, drar svinfin brytning på dålig engelska. Sedan sitter han och funderar en stund, han såg väldigt fundersam ut måste jag påstå. Efter ett tag säger han "move your ankle"(betyder, rör på din vrist), jag tittar lite skeptiskt mot honom och säger lite skämstsamt handled heter inte ankle på engelska eftersom jag vet att det var det han syftade på. Johan inser sitt misstag och skrattar, jag skrattar och han fortsätter undervisa på svenska med några tyska ord ibland. Ni kanske inte förstår nöjet men jag och anna gör det! hihi.

Carl Cuypers on Acolito
Bild på den underbara hästen som står ut med att jag lär mig rida på honom. Tålmodig karl det där! Och glad är jag för det, jag vill verkligen lära mig rida! Tyskland är en bra start!

Annars hade jag ett glädje moment igår. Vi skulle handla men Lena kom aldrig hem och det billiga stället stänger på en halvtimme (20.00). Tittar varje sekund ut genom fönstret för att se om hon kommer. Vi inser också att Olivia farit och handla med hennes bil under tiden vi spanat efter Lena. Det slutar iallafall med att Olivia kommer hem, Anna ringer henne och frågar snällt om vi får låna bilen vilket vi får. Jag får en superkick och börjar studsa omkring i rummet och jag själv vet inte varför jag fick denna kick av energi. Hej duracell! Men vi kom oss att handla på superbilliga stället. Min kyl är full men jonathan saknas som lagar den fantastiska maten. Jag är som en nunna när det gäller mat, samma sak dag ut och dag in. Ingen fantasi här inte. Förövrigt hade jag en väldigt komisk dröm i natt. Puss!





Kommentarer
Postat av: Aci

jajaja hhhheeeehhter Acccolito, ååhhh, åhh, jaaaahhg veethhh attth duuuhuu ääärr käär i mähäj.

Och du drömmer sexdrömmar, du nasty thing!

2009-02-03 @ 19:22:44
Postat av: Annica

Hej! Ellinor vad kul att läsa om ditt jobb i Tyskland. Låter helt underbart med alla hästar mm.

Beundrar dig verkligen som drar iväg så där!Förstår att du saknar pojkvän och hästarna men kämpa på.Ser fram emot att se dig på dressyrbanan igen!

Kram Kusin Annica

2009-02-03 @ 22:30:31
Postat av: Anonym

2009-02-03 @ 22:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0