jag är i dojts, som pappa säger

Igår undrade jag varför man egentligen bosatt sig i kalix? Det är väldens sämsta ställe om man ska sälja avelsto. Ringde en jätte trevlig kvinna igår, berättade om sina hästar och hästerfaranter. Tyckte att Minnie lär som en häst precis för henne men då kom vi till avsnittet var hästen står. Själv bodde hon i Göteborgs trakterna och ansåg att kalix ligger ju en bit bort för hon vill gärna se hästen, sen grubbla hemma och sen fatta beslut. Hon sa att kommer hon och tittar är risken stor att hon kommer tycka om henne, hon hade själv ett äldre sto hon köpte förra året som ej blivit dräktigt (visade sig att den fått äggledarinfklmmation efter andra bestäckningsförsöket förra året...) Men hon skulle försöka igen iår, men hon sa fast hon inte skulle bli med föl iår så skulle hon aldrig sälja henne, ångrar inte en dag att hon köpte henne. Det är en sån jag vill att Minnie kommer till, en som värdesätter hennes existens och att hon får ett sunt hem som är långvarit. Alltså till dagen D.. Finns det sånna människor eller ska jag sluta hoppas ?

Förövrigt när man har tråkigt i Tyskland kan man hitta bloggar som kan vara rätt underhållande att läsa/se. Här har jag en: 40dagar.se (förövitgt är mitt internet för dumt för aatt kunna göra en länk så nu får skirva in det i webbläsaren själva, värt besväret jag lovar!!!) , killen iallafall gör som filmen 40dagar 40 nätter, lever i avhållsamhet. Men det är inte det som är det intressanta utan hans filmer, så grymt komisk kille. Ibland har jag seriöst funderat vars han får allt från. Iallafall rolig blogg att kika in på!


"Det är ett litet äventyr att hoppa i min säng, sen tar jag ut herr nilsson och lilla gubben på en sväng, vad ska jag ggöra  nu vad ska jag göra nu vad ska jag göra nu vad gör jag nu...."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0