I gonna tell you some things, på svenska

Idag har det pratas framtid, Johan pratar så stort men Ellinor är ju så liten. Kommer detta hända? Jag blev iallafall svinnervös när de satt där och prata hur min framtid kanske skulle kunna se ut, hej fjärilar i magen. Och var fan är du Anna? JAG BEHÖVER DIG I TYSKLAND! Plus att Ellinor har haft sin första tyska ridlektion, på odemark, för egga. Kan lätt påstå att jag funderar på hur dålig jag är egentligen, 2,02 karln satt upp sen på hästen - tecken på att han kanske inte var riktigt nöjd över min insats på den fina hästen som svarar direkt för skänkeln, röst och tanke.. Nämen seriöst, långpisk efter och shoss iväg med ett luftsprång och Egga säger "goood". Ellinor rider sig blå och börjar skarpt fundera på om hon nåhonsin har ens kunnat rida en häst på tygeln? Förmodligen inte men jag har varit lyckligt ovetande tills nu. Samt så är det tur att jag kan tyska utantill både baklänges och framlänges, jag gissade lite hejvild och hoppades han menade det jag trodde, vilket det verkade vara 75% av gångerna.. Gaah, gratis hängning på ellinor. Inträde för åskådare 20 kr, barn under 18 gratis inträde. Lär dig rida flickunge! är mitt motto för tillfället.

Annars så har AB berättat för alla som gått förbi hur den nya praktikanten ställt DelaRosa framför hennes hingst, hon var verkligen helt ifrån sig. Och då menar jag inte att hon berättade för två, utan villigt berättade för alla som passaerade i 45minuter. Det kallar jag att vara uthållig. Verkar även som att det är något typ maskerad likande här i Tyskland, AB hade målat hjärtan på sin häst plus att jag har fått höra att folk klär ut sig denna vecka hejvilt. Vad är detta? Som sagt, var fan är du Anna? Det är ju du som ska svara  på min funderingar, även de knäppa och dumma och osammanhängande, smile.

Onsdag imorgon vilket innebär att min inneboende åker hem vilket innebär STOR städning med MASSOR av rengörningmedel och luktagott medel. Jag avskyr odören just nu, kräkvarning ja tack. Men nu ska jag inte klaga. Fick förövrigt rida Ernie igår, hejhå en fin häst i min smak, just för att det inte kändes som att jag knäckte höften i två när jag satt på honom. Kan ha den känslan på vissa, ni vet att man inte riktigt kommer ner i  sadel just för att höften inte är "bred" nog. Äsch skit i förklaringen men det kändes iallafall otroligt skönt om jag får uttrycka mig så. Så vad händer annars i Tyskland? Inte vet jag, fråga någon annan men saker händer hela tiden.
PS. Tack Aci att du står ut! Och Puss till J!
PS2. Simon, skicka mer lipsstick jungle, har sett alla avsnitt och har abstinens. Snälla? :)



Kommentarer
Postat av: Simon

Finns inge mer lipstick jungle



2009-02-24 @ 21:16:27
Postat av: A

Stackars min lilla Karsten?! vad gör AB med honom. Blev han kåt när han kunde nosa på DeLaRosa i rumpan? Vad har du för framtidsplaner, snackar ni om Bereiterausbildung? I Så fall säger jag bara JA MEN SJÄLVKLART! Trodde nästan att Puss på J betydde på på J, men det var ju din J, inte chef J, hihihihihi... However. Jag kommer ju snart. PUSS dockan min

2009-02-24 @ 21:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0