effektiv-lördag-alla-hjärtans-dag

Ja, idag skulle vi ha effektiv lördag, fast det visst, iallafall inte jag, igår. (Fast oftas är vi alltid ganska effektiva men idag blev det en extra krydda) Iallafall Chocken kom idag när Anna uttalade sig om att om vi jobbar på snabbt idag får vi följa med Johan på hinstshow. (!) Jobba snabbt var mitt mellan namn idag. Så för att kunna beskriva lite lätt hur det var så tog jag in 5 hästar från hagen (har inte precis utanför stallet hagarna, så jag sprang till hagen, gick raskt tempo med hästarna o sen sprang tillbaka. Motion är bra har jag hört? ;) ) samt ta undan en häst och göra klart en annan till Johan (varav fyra lindade ben samt med bensskydd o boots fram) på en halvtimme! Detta är effektiv, iallafall ganska. Men måste säga att det är ganska så peppande att ha stress o saker att ha klart till en viss tid, adrenalinkick javisst!

Iallafall så for vi mot brookhouse stud där hingstvisningen skulle ske. Och mina kära vänner, men här sitter jag och har faktiskt varit på Emma Hindle's hinsgtshow som förövrigt kom sjua i OS. Sug på den du! Iallafall så på vägen dit så missade Egga ett antal avfarter han skulle på (trots att han hade GPS inbyggt i bilen som ljudligt sa exakt var han skulle svänga och dylikt..) Plus att han har ganska tung´fot denna karl på 2,02, gick endast 250km/h på autobahn. Slå det ?
 Där satt jag och höll inne mina adrenalinkickar (Några i mina nära krets vet vad jag menar) Sedan satt de och babblade och babblade, skrattade o skrattade. Som ni vet så var det inte bara tre svenskar i bilen utan även två tyskar, vilket språk var samtalsämnerna på ? Jo TYSKA! Ellinor kunde höra typ pferde ngn gång, sedan surrsurrsurrsurr, galoppieren blahablaha. Sedan kunde de bryta ihop i skratt och måste väl säga att man var typ tvungen att skratta med eftersom det är rätt smittsamt (Men hey, förstod jag vad de skrattade om först Johan eller Anna tog sig friheten att berätta? Nej, men lika kul hade jag för det.). Informerade även Johan under bilresan att läkerol faktiskt har en laxerande effekt (då hade han dock hunnit gräva i sig ett paket..)

Iallafall så kan man väl inte klaga på hingstarna, inte finns det många såna i kära norrbotten. Hon var också ganska kul denna kvinna, visade en häst och sa typ att hästen är inte specakulär men han är korrekt och korrekt betyder åtta och åtta betyder åttio procent och det betyder guld på tävling. Tja hästen hade ju INTE ALLS gångarter, nej då.. Bara så där hej, vad har jag sett för hästar tidigare isåfall om den där inte kan lyfta på benen? Måste ha sett sköldpaddor eller ngt, som gräver sig fram genom livet.


Annars är det alla hjärtans dag idag och var är min pojkvän ? Jo alldelens för långt borta. De åren (eller år och år, men två i april) vi varit tillsammans har vi än inte firat en alla hjärtans dag tillsammans. Vars var Ellinor förra ¨året den 14 februari? Jo hon var i tyskland på praktik. Men vi får väl helt enkelt ta igen det något annat år min kära. Fatta hur mysigt det hade varit om han gjort middag (har själv inte tålamodet att stå o ett kök i flera timmar och laga mat..) tända ljus, mys och åhhhh... Varför är han inte  här i min säng och håller om mig? Jag be om en precessor som kan skicka mönniskor från varsomhelst till dit jag vill. Speciellt Jonathan!
Förövrigt för den som undrar, mitt internet är cp och fungerar endast två minuter i stöten. Jag har försökt med allt, typ legat på golvet, satt datorn på en stol suttit i andra rummet. Internet har ngt ont gentemot mig, undra vad?

Nu ska det blir film, längta tills min äskling ringer och sussa kudde. Händelserna händer i Tyskland, för den som undrar. PS. Anna jag känner pressen! Slutar du inte blir det inge mer greys för din del ^^,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0